Kantenfrees

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Ik heb 'm, vorig jaar gekocht nav een topic hier op het forum. Het is een 100% kloon van de Makita rt0700.
Hij is mooi handzaam, ik heb er standaard een afrondfreesje inzitten en gebruik 'm eigenlijk alleen daarvoor, om in m'n normale bovenfrees niet steeds te hoeven wisselen. Maar had 'm eigenlijk gekocht om wat groeven te frezen op een plaats waar ik met de bovenfrees niet dicht genoeg in de hoek kon komen.

Ik zou 'm zo weer kopen. Nog geen echte minpunten tegengekomen. Wel heb ik de moer van de borghendel van de hoogteverstelling iets vaster aangedraaid zodat deze hendel iets strakker zit; hij ging in het begin iets te snel los.

En mogelijk koop ik er binnenkort nog een bij om in een uitklapdeel van de freestafel in te bouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

Bertislief

Actieve deelnemer
19 aug 2020
63
14
Ik heb 'm, vorig jaar gekocht nav een topic hier op het forum. Het is een 100% kloon van de Makita rt0700.
Hij is mooi handzaam, ik heb er standaard een afrondfreesje inzitten en gebruik 'm eigenlijk alleen daarvoor, om in m'n normale bovenfrees niet steeds te hoeven wisselen. Maar had 'm eigenlijk gekocht om wat groeven te frezen op een plaats waar ik met de bovenfrees niet dicht genoeg in de hoek kon komen.

Ik zou 'm zo weer kopen. Nog geen echte minpunten tegengekomen. Wel heb ik de moer van de borghendel van de hoogteverstelling iets vaster aangedraaid zodat deze hendel iets strakker zit; hij ging in het begin iets te snel los.

En mogelijk koop ik er binnenkort nog een bij om in een uitklapdeel van de freestafel in te bouwen.
Denk je dat deze sterk genoeg is in een freestafel?

Dat vraag ik me altijd af. 710 watt immers.
Over het algemeen worden er zwaardere frezen ingebouwd in een tafel.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Denk je dat deze sterk genoeg is in een freestafel?

Dat vraag ik me altijd af. 710 watt immers.
Over het algemeen worden er zwaardere frezen ingebouwd in een tafel.
Ik zelf heb een RT700 (om uit de hand frezen) en een DW621 (1100W, onder een freestafel hangen). Zo'n Tansu machine of een Makita is te licht voor onder een freestafel, ofwel moet je elke keer heel kleine passen maken maar dan ben je wel lang bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bertislief

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Ik heb gister mijn Katsu binnen gekregen na aanleiding van alle goede reviews..
Momenteel een kleine 4 tientjes via Amazon.

Ik heb de frees even uitgepakt en bekeken, en een keer aangezet.
Ziet er zo op het oog echt degelijk uit.
Leuk om even wat af te ronden of dergelijke.. Scheelt weer tijd om de andere frees telkens uit te bouwen..
 
Ik was al even op zoek naar een kantenfrees, naast mijn grote frees die in een freestafel zit. Maar zoveel gebruik ik deze ook weer niet dus wilde er geen grote bedragen aan uitgeven.
Na het lezen van deze post en de reviews vandaag direct de Katsu besteld. Ik ben benieuwd hoe die bevalt.
 
3 jan 2019
10
1
Ik heb ook de Katsu, naast mijn Triton. Ook heb ik het origineel van Makita wel eens in mijn handen gehad. Mijn conclusie is dat je krijgt waar je voor betaalt. En je betaalt er niet veel voor. De Makita is in alle aspecten beter. Afwerking, betrouwbaarheid, speling in de componenten. En dat merk je in veel aspecten. Als ik dan zie dat het origineel te verkrijgen is voor €125 momenteel, zou ik die €80 er gewoon bij leggen en voor het origineel gaan. Laten we wel wezen, dat is nog steeds peanuts voor een goede frees.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Denk je dat deze sterk genoeg is in een freestafel?

Dat vraag ik me altijd af. 710 watt immers.
Over het algemeen worden er zwaardere frezen ingebouwd in een tafel.
Ik wil 'm dus in de freestafel naast de huidige Triton inbouwen, dus als 2e frees. Om kantjes af te ronden.
Op dezelfde manier als in dit Youtube-filmpje.

De Makita is in alle aspecten beter. Afwerking, betrouwbaarheid, speling in de componenten.
Bij mijn exemplaar merk ik daar niets van. En de afwerking is ook gewoon goed. Geen noemenswaardig verschil met de Makita die hier verderop bij de dealer in de showroom staat.
 

WillemWoodWorker

Actieve deelnemer
29 sep 2019
40
6
Ik heb 'm, vorig jaar gekocht nav een topic hier op het forum. Het is een 100% kloon van de Makita rt0700.
Hij is mooi handzaam, ik heb er standaard een afrondfreesje inzitten en gebruik 'm eigenlijk alleen daarvoor, om in m'n normale bovenfrees niet steeds te hoeven wisselen. Maar had 'm eigenlijk gekocht om wat groeven te frezen op een plaats waar ik met de bovenfrees niet dicht genoeg in de hoek kon komen.

Ik zou 'm zo weer kopen. Nog geen echte minpunten tegengekomen. Wel heb ik de moer van de borghendel van de hoogteverstelling iets vaster aangedraaid zodat deze hendel iets strakker zit; hij ging in het begin iets te snel los.

En mogelijk koop ik er binnenkort nog een bij om in een uitklapdeel van de freestafel in te bouwen.
De Katsu is echt geen kopie van de de Makita rt0700. Ik kan het weten want had ze allebei. Het is een kopie van de Makita m3700 of variantjes daarop. Is echt een heel andere machine.

Ik kon geen vrienden worden met de Katsu en heb hem verkocht aan iemand die mij liet weten er veel plezier van te hebben. De Makita rt0700, ik heb zo'n kist met allerhande voetjes erbij, is een prima ding. Daar ben ik dus wel mee bevriend inmiddels.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.