Kantenfrees hobbymatig

Hoi, ik ben voornemens om een kantenfrees aan te schaffen. Wordt hobbymatig gebruikt voor bijv. kaas en broodplanken e.d. te maken.
Op internet en ook hier op het forum kom ik verschillende merken en prijsklassen tegen.
Iemand een tip voor een redelijk goede kantenfrees (het liefst met een soft-start en rond de +/- 100 euro) of mogelijk een ander idee?
Ik werk overigens voornamelijk met handgereedschappen en ben niet zo bekend met elektrische gereedschappen.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Kijk eens naar de Makita RT0700 zonder extra voeten voor ongeveer 135 euro.
Als je een kloon daarvan neemt bv eevevor die kost met extra voeten minder dan 100 euro.
Ik heb zelf de Makita en weet zeker dat je die bij hobby gebruik niet snel zal verslijten.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.182
876
Ulvenhout
Ik heb ze allebei en de Makita voelt toch degelijker aan. Dikker en langer snoer en hij maakt een stuk minder herrie.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Ik heb een dewalt op accu en die bevalt prima. Als je geen accus e.d. hebt zou ik voor het bedrade broertje gaan. Als je de volgende set koopt heb je meteen een lichte bovenfrees.
 

WouterE

Actieve deelnemer
23 jun 2021
83
53
Hoofddorp
Ik heb ook de Makita, werkt goed, met inderdaad met soft start
(en ook: soft stop, dus wel even opletten dat hij niet meteen stilstaat als je hem uitzet, maar ik denk dat dat voor ander machines ook geldt).
Een accu machine zou idd wel een handig upgrade zijn, zeker voor kanten langs wat langere werkstukken.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ik heb ook de Makita, werkt goed, met inderdaad met soft start
(en ook: soft stop, dus wel even opletten dat hij niet meteen stilstaat als je hem uitzet, maar ik denk dat dat voor ander machines ook geldt).
Een accu machine zou idd wel een handig upgrade zijn, zeker voor kanten langs wat langere werkstukken.
Accugereedschap kan dan weer wel topzwaar zijn, en dat komt de stabiliteit niet ten goede.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.