Kadotips voor houtbewerker

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
In dit topic op het forum worden verschillende cursussen besproken.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
Ander alternatief is om hem een cadeaubon te geven voor een workshop houtbewerking of een cursus houtbewerken/meubelmaken. Hier een voorbeeld:
Dit zou je inderdaad kunnen aanvullen met een mooie set lijmklemmen, altijd handig!


P.S. Wat zijn we enthousiast met z’n allen, lijkt ons toch wel leuk een dergelijk verjaardagscadeau te krijgen denk ik;)
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
alleen al het gevoelen dat de vrouw in de hobby van de man mee wil gaan, is hartverwarmend
dat in praktijk omzetten door zelf iets voor hem te kopen, is moeilijk
je kan in de goeie richting zitten door een schuurmachine te kopen, maar dan rijsen de vragen welk merk ? welk type ? welke grootte ? welke eigenschappen ? welke opties ?
tenzij je dat precies overlegt, zou ik mijn vrouw altijd afraden om voor mij iets te kopen
zoals reeds getipt, is het best dat je een budget vooropstelt & dat geld in een mooi verpakte doos stopt, samen met een paar plaatjes die je afgedrukt hebt
geen aankoopbon, want dan is het mogelijk dat de verkoper de gewenste machine niet verkoopt
nadien is het aan de man om de zoektocht af te ronden
en die zal dat met plezier doen
het is het gebaar van de vrouw dat telt
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.030
840
Nootdorp
Misschien het vraagstuk omdraaien. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met houtbewerken en ik had weinig gereedschap. Ik heb een lange lijst gemaakt van alles dat ik nog niet had. Deze lijst heb ik aan mijn vrouw en kinderen gegeven. Zij kunnen de kado's uitzoeken, ik krijg gereedschap dat ik wil hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoutNerveus

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Eerst voorzichtig kijken wat hij al heeft , goede lijmklemm een goed plan ,of hem zelf een verlang lijst laten maken,
Een kado hoeft niet duur te zijn ,het gaat om het gebaar
Heeft hij al een elektrische boormachiene? Heb zelf jaren 4 op snoer , en nee ik hoefde geen op accu, nu al een poosje een goede accu boor,
En wat pak ik nu als eerste de accu boormachiene
 
29 aug 2021
9
1
Brabant
Hartstikke bedankt voor alle ideeën!
Jullie hebben waarschijnlijk gelijk dat het een te groot risico is om een stuk gereedschap voor hem te kopen.
De workshop vind ik een heel goed idee! Daar ga ik me in verdiepen om te zien waar/wanneer/wat ik hem kan geven, en afhankelijk daarvan in combinatie met lijmklemmen of een envelopje waar hij zelf gereedschap van kan kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
625
345
Hartstikke bedankt voor alle ideeën!
Jullie hebben waarschijnlijk gelijk dat het een te groot risico is om een stuk gereedschap voor hem te kopen.
De workshop vind ik een heel goed idee! Daar ga ik me in verdiepen om te zien waar/wanneer/wat ik hem kan geven, en afhankelijk daarvan in combinatie met lijmklemmen of een envelopje waar hij zelf gereedschap van kan kopen.
Enneh... Je kunt hem altijd de tip geven om hier op het forum z'n licht op te steken als hij iets specifieks zoekt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.353
199
Gem. Winsum (Groningen)
Mocht je toch een schuurmachine of andere stof uitbrakende machine kopen doe er dan een passende echt goede stofafzuiging bij. Voor zijn gezondheid.

Maar er zijn hier veel betere tips gegeven, bijv.: de tip hem zelf een lange cadeaulijst laten maken (vindt ie vast leuk :) ).

Klaas
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.403
2.941
Gaanderen
Ik zou eigenlijk niet willen dat mijn vrouw serieus gereedschap voor mij zou kopen. Ze weet dan wat het kost.
Dat geeft alleen maar ellende bij velen.
Dan deel ik niet de mening dat mirka schuurmachines de beste zijn. Ik ben matig tevreden over mijn mirka excenter. Ik pak elke keer mijn festo van eind jaren 80. Nu ben ik als oud dealer misschien niet geheel objectief maar ik had de mirka voor professioneel gebruik en vond hem iets minder dan mijn festool.
Het mirka papier is uitmuntend.
Als ik nu een schuurmachine met stofzuiger zou moeten kiezen zou ik de Festool RTS 400 e met een festool stofzuiger aanschaffen. Ik heb de CTL sys die doet het voor schuurmachines en als je de steiger op moet.
Maar voor andere doeleinden vind ik hem tekort komen. Ik zou nu een ct 15 of ct 26 nemen.
Mocht je hem echt willen verwennen dan is dit wel wat.
O ja niet schrikken van de prijzen van de laatste 2
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
29
Delft
vanbart.weebly.com
Ander alternatief is om hem een cadeaubon te geven voor een workshop houtbewerking of een cursus houtbewerken/meubelmaken. Hier een voorbeeld:
Een cursus houtbewerken heb ik vorig jaar gekregen en ik was er heel blij mee! Het is iets wat ik minder snel uit mijzelf zou hebben gedaan, omdat het toch een hoop geld is voor iets wat niet noodzakelijk is, maar daardoor des te meer waard was als cadeau. Maar je moet het wel maar leuk vinden en het hangt ook af van je ervaring natuurlijk.

Ik denk dat dat een goed idee is, of anders toch echt de keuze aan hemzelf laten wat precies te kopen. Het lijkt me erg lastig om daar een goed advies over te geven; afhankelijk van de rest van je gereedschap kan een schuurmachine van 500€ erg buiten proporties zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

rinus

Post veel
13 nov 2011
789
166
Heerde
marinusvannorel.nl
Enneh... Je kunt hem altijd de tip geven om hier op het forum z'n licht op te steken als hij iets specifieks zoekt!
Dus binnenkort ons nieuwste lid: manvanvrouwvanhoutbewerker

Daarnaast:
Een goede stofzuiger waardoor je laat blijken dat je hem een lang leven in goede gezondheid wenst.
Of de Starret combinatiehaak. Gebruikt hij dagelijks en kan hij zich daarbij elke keer realiseren hoe goed hij het getroffen heeft.
Dagje uit naar Baptist of Gereedschappro is ook een idee. Misschien moet je dan je budget nog wat aanpassen:))

Eventueel online bestellen zodat het eventueel teruggestuurd kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en Drugarth

Drugarth

Actieve deelnemer
4 aug 2020
30
11
groningen
Ik vindt dat dagje baptist/geredschappro wat @rinus noemt eigenlijk wel een super idee...lunchje erbij, leuk dagje uit en met een budgetje de snoepwinkel in...zou ik heeel erg waarderen van mijn vrouw...wel beetje afhankelijk van waar je huis woont.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.