Jatoba tuinbank

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
298
281
Zeeuws Vlaanderen
De hele bank is dubbel uitgevoerd 😮‍💨 . Heb je niet de mogelijkheid om aan de onderkant van de arm en rugleuning een pasgezaagde rib te schroeven en lijmen die je tussen de buiten en binnenkant van de bank kunt bevestigen met bijvoorbeeld doorgeboorde toognagels….
Misschien een idee…
had ik nog niet bedacht. is een optie misschien, laat ik even bezinken :)

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
298
281
Zeeuws Vlaanderen
Vandaag de bank af kunnen maken en gedemonteerd voor transport met kar en zitmaaier naar de buurman. Morgen ga ik hem monteren, ik zal daarvan ook nog een foto maken.
De verstekverbinding van de armleggers rondom vond ik een spannende want die moest echt perfect zijn omdat het zo in het zicht zit. Heel voorzichtig begonnen met iets te ruim te zagen en dan steeds fractioneel dichterbij. Dat bleek uiteindelijk maar twee keer nodig maar daarmee wel de perfecte afstand gevonden. Ook de verstekstukken heb ik snaarstrak kunnen krijgen. Ik heb er domino’s tussen zitten en lijm. Voor mij was dit de eerste keer dat ik met tape langs de lijmnaad heb gewerkt maar dat is erg goed bevallen. Ik heb om de versteknaad goed dicht te kunnen trekken tijdens het lijmen er even een paar stukjes op gelijmd om de klemmen op te zetten. Ik dacht slim te zijn en dat op tape te doen maar dat werkt denk ik enkel als je er haaks kracht op uitoefent. In dit geval scheurde de tape wat even tot een ongemakkelijke situatie leidde waarbij ik die hout secondenlijm en activator nog vlug vlug moest aanbrengen. Uiteindelijk nog wat op m’n vingers gekregen die ik daarmee bijna aan elkaar gelijmd had. Was even gedoe maar is wel gelukt. Tip voor dergelijk geval als je geen aceton hebt: met een vijl haal je dit er relatief makkelijk af als het hard is maar dat terzijde.
Ik heb de verbinding goed strak gekregen en heb de rand daarna afgewerkt. Dat viel niet mee want drie meter is groter dan m’n werkbank maar het is gelukt. Alles nog een nageschuurd en gecontroleerd en uiteindelijk besloten dat dit het dan is.
Morgen bij het monteren schroef ik de armsteunen er op en plug ik die gaten dicht met houtpluggen. Daarna is hij af en kan hij komend weekend de show stelen tijdens de pinksterdrukte bij de buurman 😃.

IMG_1299.jpegIMG_1301.jpegIMG_1303.jpegIMG_1306.jpegIMG_1304.jpegF9E01A15-7BFB-48AC-9817-375BDF3FD906.jpeg47BF117A-2241-4A4E-AFB4-76925CCE73BA.jpeg12359091-CD06-4929-8A58-D73CB2C48DCC.jpeg695925E3-D6CE-4AB8-AFCF-6A0D33D51DB0.jpegIMG_1314.jpeg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.