Izzy voorstellen

Izzy

Nieuw lid
9 sep 2022
11
14
Izegem
Hey iedereen,

Ik ben Izzy (niet echte naam natuurlijk) wonende in het West-Vlaamse en heb binnenkort eindelijk een garagebox ter beschikking waar ik mij in kan uitleven!

Een beetje achtergrond:
In het middelbaar wou ik altijd "met mijn handen" werken. Ik heb daar dan ook paar praktische richtingen gevolgd. Uiteindelijk toch verder gestudeerd in de richting van projectontwikkeling/vastgoed. Na 2 jaar in die sector gewerkt te hebben had ik het er toch al wat gehad en ben ik begonnen met renovatiewerken. Paar jaar zo ervaring opgedaan bij paar renovatiebedrijven waar ik dan meehielp en ervaring opdeed. Om dan net voor corona met een eigen bedrijf te beginnen. Beetje mede dankzij corona is mijn hoofdbezigheid het volledig renoveren van woningen geworden. Hoewel ik dit zeer tof werk vind, merk ik dat ik het soms moeilijk heb me te motiveren voor ruwe werken -uitbreken, slijpen, honderd gyprocpanelen plaatsen etc. En ik kan er minder mijn creativiteit in uit dan ik eigenlijk had gedacht.

Daarom al vaak op YouTube filmpjes aan het kijken van meubelmakers, houtbewerkers etc. Lijkt me echt leuk om zelf mijn meubels te maken, en misschien op termijn ook voor verkoop te kunnen maken en zo wat variatie te kunnen steken in mijn werk.

Voordeel is dat ik momenteel eigenlijk al veel kan en heb. Ik heb al verschillende keren inbouwkasten en dergelijken gemaakt en heb redelijk veel handmachines. Echter niets van opslag, werktafels en grotere/vaste machines. Enigste opslagruimte voor mijn machines is ofwel in mijn auto ofwel op de werf (wat ik natuurlijk niet graag doe) of in een aanhangwagen (wat ik nog minder graag doe) of onder een afdak bij een familielid (zet ik natuurlijk ook geen elektro).

Dus nu ik vanaf 1 oktober een garage van 4m op 6m ga hebben ben ik aan het doordraaien qua ideeën en dingen die ik erin wil etc. Je raadt het al, als ik deze ideeën allemaal wil uitvoeren heb ik 40*60 nodig (mits lichte overdrijving). Het liefst had ik bijvoorbeeld al een volwaardige paneelzaag (omdat dat echt handig zou zijn voor mijn werk), maar dat zal al niet lukken en eerder deel moeten zijn van multifunctionele tafel. Ik geef direct toe, ik ben een tool-addict. Misschien beroepsmisvorming, maar als er een machine bestaat om iets eenvoudiger te maken, dan jeukt het toch altijd om dat te kopen -vaak totdat ik de prijs zie. Het budget dat ik voor de garagebox kan vrijmaken is ook nog niet echt bepaald en zal vooral bepaald worden door de cijfers in mijn bedrijf. Rome is ook niet op één dag gebouwd, dus als ik al kan beginnen met opbergkasten, werktafels enzo te maken ben ik al goed geholpen. Dan om de zoveel tijd een machine erbij en den deze is content.

Door te googelen op dit forum uitgekomen. Ik heb eigenlijk nog niets gelezen wat er staat, maar het ziet er alleszins naar uit dat er hier zeer veel informatie staat. Ik ben dus wel even zoet met lezen en inspiratie te vinden!

Oja het inrichten van de garage zal gebeuren in mijn vrije tijd. Vrije tijd die momenteel al ingepakt wordt door het verbouwen van mijn eigen huis. Tegen dat de verbouwing klaar is, zou ik wel al in staat willen zijn om eigen meubels te kunnen maken. Dus dat wordt ook nog een puntje die ik zal moeten uitdokteren.

Vele stofloze groeten!



Izzy
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
911
765
Nootdorp
Nou, dat wordt dan een mooie garage als ik jouw droomwereld goed interpreteer :p. Nu nog even de loterij winnen en dan heb je voldoende middelen om de gewenste machines te bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Tja ik sta er hetzelfde in kwa machines..helaas heb ik alleen een afdak wat echt niet ideaal is. Dromen van een dichte schuur doe ik vaak. Maar te duur. Net als veel machine gereedschap. Maar inmiddels heb ik de basis wel op orde denk ik. Alleen jammer dat we nu de winter ingaan. Misschien moest ik maar eens proberen te houtsnijden..;-)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.766
2.604
Gaanderen
Tja ik sta er hetzelfde in kwa machines..helaas heb ik alleen een afdak wat echt niet ideaal is. Dromen van een dichte schuur doe ik vaak. Maar te duur. Net als veel machine gereedschap. Maar inmiddels heb ik de basis wel op orde denk ik. Alleen jammer dat we nu de winter ingaan. Misschien moest ik maar eens proberen te houtsnijden..;-)
Ik ken er toch enkele die het allemaal gewoon in huis doen of deden. Draaibank en zaagtafel in huis. Of op een aparte kamer in de woning. Natuurlijk niet ideaal en je moet de discipline hebben op op te ruimen. Vanzelfsprekend moet je partner heel van van je houden anders gaat het mis. Ik doe dus mijn hobby in de schuur. Mijn vrouw niet die doet haar hobby gewoon op de bank (haken) of op zolder boetseren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nightwatcher

Izzy

Nieuw lid
9 sep 2022
11
14
Izegem
Allen bedankt voor de verwelkoming!

Gisteren de sleutel gekregen. Dit weekend beginnen met volzetten. Aangezien het op 25m van ons -die we dus aan het renoveren zijn- ligt, zal de helft al vol staan met materiaal daarvoor. Zal wel proberen er wat orde in te houden natuurlijk.

Eerste werkje zal zijn om werkbanken te maken. Zeker eentje voor afkortzaag, zo verzonken en met rail voor snelle afmetingen. En een mft achtige. Zwaar aan het twijfelen over die van festool. Maar aangezien ik graag groter opervlak zou willen, zou dat al direct twee tafels zijn. Wat al direct grote kost is. Vermoedelijk zal ik kijken om zelf een ron paulk achtige te maken. Maar dan moet ik wel nog ergens iemand met cnc zoeken of goede mal vinden voor die bench dog gaten. Al gezien dat er hier redelijk wat over te vinden is dus alles eens lezen komende dagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.