Interessant onderwerp wel zo'n torsion box
Ik ben er voor mijn ontwerp inmiddels van afgestapt omdat ik later nog een aparte verrijdbare assemblage tafel wil maken, en het voor dit project te veel van het goeie vind.
Bij de assemblage tafel maak ik dan wel gebruik van de torsion box. En bovenstaande info kan ik dan goed gebruiken, dus dank daarvoor
Het vrees gedeelte is meer naar het midden van de tafel verplaats, zodat deze aan de onderkant meer ruimte heeft (oa voor stofafzuiging en een lift mechanisme).
De loze ruimtes onder het blad zullen allemaal inderdaad voorzien worden van lades. Ik denk wel dat ik nog wat versteviging onder het blad aanbreng, in de vorm van dwarsbalken.
Vandaag vast wat plaatmateriaal gehaald: multiplex met een populieren kern en hardhout fineer. Voor 35 euro per plaat geen slechte koop dacht ik zo en toch wel net wat vlakker en mooier dan underlayment.
@Snelle Jelle: dat wheel lift mechanisme zat ik ook al aan te denken. Heb het vaker voorbij zien komen, zelfs al eens in een oude aflevering van New Yankee Workshop
Edit:
Het blad zal bestaand uit 2 Mdf platen met daar bovenop een vervangbare laag hardboard en rondom bekleed met hardhout.