Inca vandikte accesoire

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
206
73
Noordwolde (Fr)
Ik kom op marktplaats wel eens een Inca vlakbank tegen met een vandikte accesoire. Maar hoe werkt dat eigenlijk en wat is het bereik? Is het net zo goed als een ingebouwde vandiktebank?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Je zet het hulpstuk op de schaaf om er een vandikte van te maken. Ik ben ooit met zoéén begonnen, maar ideaal is het zeker niet in mijn ogen. Je moet het hout handmatig doorvoeren. Je moet dus eerst het hout er doorheen duwen, dan loslaten, omlopen en dan vanaf de andere kant trekken. Je krijgt dus meestal een streep in het hout wanneer je die handeling doet. Het is er natuurlijk wel uit te schuren.

Voor af en toe een plankje schaven, is het een leuke machine, maar ik ben bang dat je snel tegen de beperkingen aan gaat lopen tov een automatische doorvoer.

Mijn advies voor 2e hands, hou elke dag marktplaats en het marktplein hier in de gaten en je komt vanzelf een leuke machine tegen. Ze zijn vaak snel weg helaas.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.