Even helemaal terug naar het begin: je hebt een koelkast met inbouwmaten. Daar houd je je netjes aan, maar het past niet. Dan gebruik je andere scharnieren dan de fabrikant had voorzien. Ik zou eens contact opnemen met de leverancier of de fabrikant van de koelkast en vragen wat voor scharnieren ze in gedachten hadden?
Om welk merk en type koelkast gaat het?
Edit: probleem is blijkbaar de tussenliggende deur?
Met 30 mm ruimte, zou deze moeten passen:
Hettich Koelkastombouw scharnier
www.meubelbeslagonline.nl
Getekend is een wanddikte van 16 mm en een dikte van 12,5 mm voor de scharnier. Houd je exact 1,5 mm over
bedankt Superkees, ik waardeer je inbreng! Helaas is de multiplex die ik gebruikt heb geen 16 maar 18 mm dik. In dat geval kom ik dus net 0,5 mm tekort. Dat valt misschien (hopelijk) nog te wringen. indien niet,
optie 1: ik kan op zoek naar een plaat van 15mm multiplex (maar dan kom ik in de problemen met mijn uitgefreesde handvaatjes (zie afbeelding, ik heb een uitsparing in het corpus uitgefreesd en in de deur zelf ook een u-vormige grip)
optie 2: iemand weet van nóg dunnere koelkastscharnieren?
optie 3: graag jullie feedback op mijn vorige suggestie, namelijk onzichbare scharnieren die in de kopse kant van de deur worden ingefreesd; met deze optie kan ik mijn koelkastdeur verder dan 90° openen wat altijd mooi meegenomen is
Scharnier, voor houtdikten vanaf 18 mm, voor onzichtbare montage - in de Häfele België Shop