inbouwkoelkast met inliggende deur

jorisvh

Post veel
Als je de koelkast 9mm verder naar achter plaatst als in de montagehandleiding staat gaat dit gewoon lukken. Bij het zg. Deur-op-deur systeem (bij zowel miele/liebherr als bosch/Siemens in ieder geval) komen de scharnieren bij openen eerst naar voren voordat ze draaien. Ik heb er inmiddels een paar honderd geplaatst en deze situatie ook vaker meegemaakt.
ah, super, bedankt, dat is de bevestiging die ik zocht.
net gisteren finale opmeting gaan doen en de klant heeft beslist nog enkele jaren met de huidige sleepdeur koelkast te doen.
ik ga voor de koelkast dus voor een opliggende deur met Cubex look moeten kiezen. voor een half inliggende deur zou ik 155gr scharnieren nodig hebben en die passen niet naast de bestaande koelkast. en enkel boven en onder de koelkast een scharnier zetten vind ik te weinig.
Maar waarom kiezen voor miele? Deze komt bij liebherr vandaan maar kost zo’n 20% meer vanwege de naam. Als je specifiek dat model wilt heeft liebherr hem ook een nader zijn eigen naam maar zelf zou ik kijken naar bosch of Siemens (BSH). Veel betere prijs/kwaliteit verhouding en sowieso een veel betere na service. Kwalitatief doen deze merken niet onder voor elkaar.
volledig mee eens maar de klant wilde Miele omdat alle andere toestellen Miele zijn. had zelf ook Liebherr of BSH (Bosch Siemens Neff Gaggenau) aangeraden.
qua scharnieren trouwens goed mogelijk dat die allemaal bij Hettich vandaan komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.