In de praktijk voegen wij regelmatig direct na het plakken van de tegels in en ik weet van collega's ook dat zij dat doen, zonder problemen.
Deden jullie dat 20 jaar geleden ook? Fabrikanten zijn vaak erg voorzichtig met het geven van verwerkingsvoorschriften, maar dat heeft ook te maken met het feit dat het gedurende lange tijd goed moet zitten. Dat het nu werkt is hartstikke fijn, maar blijven die tegels wel zo lang zitten. Eens de klus is geklaard, moet het niet voor een paar jaar goed genoeg zijn. Als de snelheid teveel omhoog wordt gegooid, gaat de garantie op goed werk net zo hard naar beneden.
Ik heb meerdere collega's met nieuwbouwwoningen, en in de familie de nodige verbouwingen, ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de geleverde kwaliteit en service. Snel klaar is het allemaal wel, maar daar koop ik niks voor. Ik zou toch sterk adviseren de droogtijden aan te houden, als kwaliteit in het werk tenminste nog een beetje waarde heeft. Economische voorspoed komt ook met een prijs, en daar pluk ik momenteel iets teveel wrange vruchten van! Wil iemand anders dat zelf niet adviseren.