IKEA HACK | 40 EUR kallax kast plus een berg multiplex en wat eik word een toff zitbank

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Dag beste vrienden van de schaaf, na lang knoeien is er iets nieuw af.
Een simpele ikea kast upscalen tot zitbank met wat multiplex platen die dikke vriendjes worden met eiken zijkantjes etc..
Ik ben zeker nog geen expert, maar heb ondertussen alvast een schaaf gebruikt, waardoor ik me toch een beetje echte woodworker voel.
Bekijk het gerust een keertje als je wat tijd hebt :=)

mvg,
Yv.

 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Leuk bedacht en gemaakt en een rustige presentatie.
Maar draag je als persoonlijke bescherming alleen maar oor bescherming?
Mvg, :).
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Leuk bedacht en gemaakt en een rustige presentatie.
Maar draag je als persoonlijke bescherming alleen maar oor bescherming?
Mvg, :).

Aan de ene kant zou ik zeggen "dat is al meer dan sommigen" maar aan de andere kant, ik heb al eens een scherp freesbitje tegen mijn bril gehad (werd door de veer uit de machine gelanceerd) - met andere woorden, zonder bril was het in mijn oog geweest. Ook genoeg splinters en spaanders gehad van de zaag- en vlakmachines. Een goed paar leren handschoenen is vaak ook niet weg (of eventueel neopreen bij het lijmen).
 
  • Leuk
Waarderingen: ProjectsandThings

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Een ieder moet zelf weten wat hij aan persoonlijke bescherming doet, maar als ik zo op de grond kijk lijkt mij een goede afzuiger voor de elektrische apparaten geen overbodige luxe.
Daarnaast een fijnstoffilter en stof masker en de longen gaan langer mee.
Deze zijn namelijk nieuw en 2e hands moeilijk te krijgen.

Mvg, :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor en trigger

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Leuk bedacht en gemaakt en een rustige presentatie.
Maar draag je als persoonlijke bescherming alleen maar oor bescherming?
Mvg, :).
Leuk bedacht en gemaakt en een rustige presentatie.
Maar draag je als persoonlijke bescherming alleen maar oor bescherming?
Mvg, :).
Hej,
Ik draag normaal steeds een veiligheidsbril en de oorbeschermers, maar het kan zijn dat ik die bril in een paar shots vergeten ben. Da’a vrij fout :)
 

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Aan de ene kant zou ik zeggen "dat is al meer dan sommigen" maar aan de andere kant, ik heb al eens een scherp freesbitje tegen mijn bril gehad (werd door de veer uit de machine gelanceerd) - met andere woorden, zonder bril was het in mijn oog geweest. Ook genoeg splinters en spaanders gehad van de zaag- en vlakmachines. Een goed paar leren handschoenen is vaak ook niet weg (of eventueel neopreen bij het lijmen).
Idd, nor maal steeds met bril. Maar bij het heen en weer lopen en shots te controleren durft die bril al wel eens op de bank belanden...
 

ProjectsandThings

Actieve deelnemer
20 nov 2019
72
71
37
mechelen
www.youtube.com
Een ieder moet zelf weten wat hij aan persoonlijke bescherming doet, maar als ik zo op de grond kijk lijkt mij een goede afzuiger voor de elektrische apparaten geen overbodige luxe.
Daarnaast een fijnstoffilter en stof masker en de longen gaan langer mee.
Deze zijn namelijk nieuw en 2e hands moeilijk te krijgen.

Mvg, :).
Hej spaander,
Er was ( verleden tijd) een stofzuiger die aan de tafelzaag hing, maar die heeft recent de geest gegeven. Mijn volgende aankoop is een nieuwe, want het stof is idd “heavy” bij sommige projecten :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.