Ik zoek iemand die afbeeldingen klaar kan maken, voor mijn onefinity cnc woodworker tegen betaling

Hallo mijn naam is Jan

Graag zou ik in contact willen komen die verstand heeft van het programeren en omzetten van mijn afbeelding naar g codes enz
Tegen betalingen natuurlijk,


Heb een onefinity woodworker cnc
Ik heb momenteel te druk om mij te verdiepen in v carve pro en zie dat de komende tijd ook nog niet gebeuren.
Graag hulp 🙂
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ha Jan, ook een Liwwadder;) Welkom op het forum!

Ik merk dat je, zoals we als Friezen gewend zijn, heel direct op je doel afgaat. Men is op dit forum over het algemeen gericht op een gemoedelijke omgang en wil graag weten met wie we te maken hebben en waar je mee bezig bent. Als je jezelf in de betreffende rubriek even voorstelt heb je meer kans op meedenkende forumleden.

Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: fryskehoutbewerker

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Heb je de machine zelf al goed onder controle ? Een gcode bestand kun je goed uitvoeren ?
Je wil een plaatje (foto) in lijnen omzetten ? buitencontour of kleurplaat ?
Je zal de foto (=pixels) moeten omzetten in lijnen die gevolgd worden door een frees(je).
Daar zijn hulpprogramma's voor om geautomatiseerd over te trekken, of in het engels tracing.
Dat is een niet eenduidig proces met vele manieren om tot een ongeveer acceptabel resultaat te komen, als het meezit. Want, rommel in, rommel uit.
Het valt of staat met de kwaliteit van de foto/plaatje.

Ik ken V-carve niet (wel van naam).
Kun je een cad bestand laten volgen door de je frees, met welk programma je dan ook hebt.
Als iemand anders je gcode zou sturen dan moet die ook de juiste postprocessor hebben namelijk.

Gaat het om 1 plaatje ?
Ik wil wel een poging doen evt.
Mag het plaatje openbaar worden ?

Hier een voorbeeld (uit een reeks van andere sprookjesfiguren) gemaakt van plaatjes, lijn tekeningen.
Gedaan met een V-frees, de hoogte bepaald de breedte.

IMG_1292.JPG
 
Heb je de machine zelf al goed onder controle ? Een gcode bestand kun je goed uitvoeren ?
Je wil een plaatje (foto) in lijnen omzetten ? buitencontour of kleurplaat ?
Je zal de foto (=pixels) moeten omzetten in lijnen die gevolgd worden door een frees(je).
Daar zijn hulpprogramma's voor om geautomatiseerd over te trekken, of in het engels tracing.
Dat is een niet eenduidig proces met vele manieren om tot een ongeveer acceptabel resultaat te komen, als het meezit. Want, rommel in, rommel uit.
Het valt of staat met de kwaliteit van de foto/plaatje.

Ik ken V-carve niet (wel van naam).
Kun je een cad bestand laten volgen door de je frees, met welk programma je dan ook hebt.
Als iemand anders je gcode zou sturen dan moet die ook de juiste postprocessor hebben namelijk.

Gaat het om 1 plaatje ?
Ik wil wel een poging doen evt.
Mag het plaatje openbaar worden ?

Hier een voorbeeld (uit een reeks van andere sprookjesfiguren) gemaakt van plaatjes, lijn tekeningen.
Gedaan met een V-frees, de hoogte bepaald de breedte.

Bekijk bijlage 107285

Heb je de machine zelf al goed onder controle ? Een gcode bestand kun je goed uitvoeren ?
Je wil een plaatje (foto) in lijnen omzetten ? buitencontour of kleurplaat ?
Je zal de foto (=pixels) moeten omzetten in lijnen die gevolgd worden door een frees(je).
Daar zijn hulpprogramma's voor om geautomatiseerd over te trekken, of in het engels tracing.
Dat is een niet eenduidig proces met vele manieren om tot een ongeveer acceptabel resultaat te komen, als het meezit. Want, rommel in, rommel uit.
Het valt of staat met de kwaliteit van de foto/plaatje.

Ik ken V-carve niet (wel van naam).
Kun je een cad bestand laten volgen door de je frees, met welk programma je dan ook hebt.
Als iemand anders je gcode zou sturen dan moet die ook de juiste postprocessor hebben namelijk.

Gaat het om 1 plaatje ?
Ik wil wel een poging doen evt.
Mag het plaatje openbaar worden ?

Hier een voorbeeld (uit een reeks van andere sprookjesfiguren) gemaakt van plaatjes, lijn tekeningen.
Gedaan met een V-frees, de hoogte bepaald de breedte.

Bekijk bijlage 107285
Bedankt voor je reactie 😇👍 keesfrees

Ik zal iets vertellen over mij zelf als zzp'r

Ik maak houten ronde urnen op de Houtdraaibank, en in het midden van de urn kan ik elk gewensde afbeelding plaatsen en of laten maken door een cnc machine.
Ik zal ook wat foto,s van de onefinity sturen.
Naast mij urnen doe ik als zelfstandige ook timmerwerken en keukens en badkamer renovaties.

Nu heb ik een opdracht gekregen om een muzieksleutel in hartje vorm te maken wat weer in mijn urn geplaats gaat worden.
Zie afbeelding. De afbeeldingen die ik in de urn plaats moeten altijd rond zijn 😃 anders werkt het niet zoals je begrijpt.

De diameter van de afbeelding incl ronding er omheen zijn 12 en 14 en 16 cm
Plaat Dikte 4 mm hout soort multiplex of anders.
 

Bijlagen

  • 20210822_123017.jpg
    20210822_123017.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 57
  • 20210822_123102.jpg
    20210822_123102.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 60
  • 20210831_134500.jpg
    20210831_134500.jpg
    125,5 KB · Weergaven: 58
  • 20210831_134504.jpg
    20210831_134504.jpg
    140 KB · Weergaven: 51
  • 20210831_134530.jpg
    20210831_134530.jpg
    113 KB · Weergaven: 46
  • 20210831_134516.jpg
    20210831_134516.jpg
    76,9 KB · Weergaven: 47
  • 20210831_134548.jpg
    20210831_134548.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 50
  • muzieksleutel.pdf
    98,7 KB · Weergaven: 14

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Screenshot from 2021-09-06 13-07-15.png
Dat is een duidelijk geval, overtekenen is de enige goede methode.
Overtrekken met een spline ( is een "slap latje" tussen spijkers / punten door ) en dan dat weer omzetten in bogen en lijnen.
Is te doen, neemt wat tijd, de uitkomst zal beter zijn dan het origineel.
Wie vind dit leuk om te doen en heeft meer tijd over dan ik ?
Zo niet, dan doe ik het, kosten, mwah, ik heb vast wel eens een weder vraag aan je, onze werkzaamheden raken aan elkaar.
Ik wacht even af, ik ga wat anders doen, het zuiden is terug van vakantie zo te zien aan mijn email.

Mooie objecten in de eerste 2 foto's, dat doe ik je niet na.
Over de machine :
Met positieve blik te lezen :) Juist voor jouw toepassing een goede machine wellicht.
 
Laatst bewerkt:

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Ik keek nog eens even verder, het is een bestaand symbool :
En niet zoals ik eerst veronderstelde door iemand zelf verzonnen.
Daar moet een vector van te vinden zijn, alhoewel ik 'm zo snel nog niet kan vinden, wie zoek ook eens.
Overtekenen is dan niet nodig.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ik heb er een dxf van gemaakt, via vcarve bitmap tracing. Is dit goed genoeg? :)

Groetjes,

Christophe
 

Bijlagen

  • Bass clef treble.zip
    44,8 KB · Weergaven: 11

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Wat heb je als bron gebruikt ? Het plaatje van de vraagsteller of een echt Z/W plaatje van het www ?
Het resultaat is net zoals het origineel, veel te hoekig her en der EN alleen maar lijnstukjes 1932 stuks en geen bogen terwijl ik toch duidelijk rondingen zie. Dat is de "moderne" manier van hier mee omgaan, of wel met de franse slag.
Misschien is dit voor het te maken formaat wel mooi genoeg maar voor een wand vullend ornament zeker niet.
Maar dezelfde fouten zie ik bij alle plaatjes die ik er van vond ook, er moet ergens een goede versie zijn, de bron, maar vind die maar eens. Dan is natekenen sneller.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
390
173
Groene Hart
Als je tekst als input kunt nemen, dan moet je even kijken naar de unicode codering.
Er zijn in unicode namelijk ook zogenaamde code blocks voor muziek notaties:
Shapecatcher.com: List of Unicode characters in block 'Musical Symbols'

Daar vind je de discant sleutel :
HTML:
𝄞
(discant = hoge tonen)
en de bas sleutel:
HTML:
𝄢
(bas is, nou ja, bas...)
Het lukt me niet om de unicode als html codes in de tekst gerenderd te krijgen.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Daar dacht ik ook al aan, dan moet je het juiste muziekfont zien te vinden, misschien heb ik dat wel ergens, maar "even" zoeken.
 
Bekijk bijlage 107321
Dat is een duidelijk geval, overtekenen is de enige goede methode.
Overtrekken met een spline ( is een "slap latje" tussen spijkers / punten door ) en dan dat weer omzetten in bogen en lijnen.
Is te doen, neemt wat tijd, de uitkomst zal beter zijn dan het origineel.
Wie vind dit leuk om te doen en heeft meer tijd over dan ik ?
Zo niet, dan doe ik het, kosten, mwah, ik heb vast wel eens een weder vraag aan je, onze werkzaamheden raken aan elkaar.
Ik wacht even af, ik ga wat anders doen, het zuiden is terug van vakantie zo te zien aan mijn email.

Mooie objecten in de eerste 2 foto's, dat doe ik je niet na.
Over de machine :
Met positieve blik te lezen :) Juist voor jouw toepassing een goede machine wellicht.
Bedankt man, helemaal top🙂👍


Doe graag iets terug, je zegt het maar
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Ik heb de dxf van
Wat bij/af geschaafd en is nu wel bruikbaar. ( zal ik straks hier plaatsen )

Tegelijkertijd ben ik het spoor van :
gaan volgen, maar daar kom ik nog niet verder mee. De diepere krochten van hoe en wat met fonts is mij vaak een raadsel, vroegah op windows maar nu linux ook kom ik nu achter.
Daar kan ik nog wat in bijspijkeren merk ik al.

Op deze pagina :
lees ik : "(if the character is not rendered properly, you may not have the appropriate fonts)"
Maar ik zie het symbool wel staan (links-"groot").
Dus ik heb het font op deze computer, toch ?
Dan nog in een tekenprogramma zien te gebruiken en deze "tekst" omzetten in lijnen.

Leuke, leerzame (althans ?) en tijdverslindende ontdekkingstocht.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie. De volgende extensies zijn toegestaan: .zip, .txt, .pdf, .png, .jpg, .jpeg, .jpe, .gif, .skp

Wat daar is nou de weer de logica achter, geen rar of tar ed
Geen dwg, dxf, wel skp.

Nu ja, het zal wel weer.
Bij deze een dwg vermomd als zip.
Er staan meerdere lagen in, de tussen versies.
De laag "zodan" is het meest bruikbaar.
 

Bijlagen

  • Bass clef treble.dwg.zip
    67,4 KB · Weergaven: 5

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hey keesfrees,

Normaal gezien als de afbeelding klein genoeg is zie je die hoekkige dingen niet, ik had alleen niet gelezen dat de cirkel 12 a 16cm zou worden, dat kon ik uit de afbeeldingen niet zo goed opmaken :)
Top dat je de dxf nog een beetje hebt kunnen bijschaven, ik had gisteren niet veel tijd om met de nodes te klooien..
Bronbestand was gewoon de link die je zelf had gevonden.
In ieder geval zal de topicstarter nu al een stukje verder zijn!

Aan de topicstarter (effe naam kwijt):
Zelf je Gcodes maken is iets wat je toch zou moeten kunnen met de cnc, als dat niet lukt dan ben je erg weinig met de cnc als je daarvoor altijd afhankelijk bent van iemand anders ;)
Vcarve pro heb ik zelf ook, top software! En toch wel gebruiksvriendelijk. Als je op tjoetjoep de basis even meevolgt kan je zelf al veel gcodes programmeren!

Groetjes,

Christophe
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
nog even ter aanvulling, ik frees regelmatig lampjes in plexiglas, en daar is de tekst rond de 80mm, breedte varieert tot 200mm ongeveer, ik pas ook niet alle hoeken aan, de freesjes zijn toch rond en dan moet het al een serieuze hoek zijn om dat echt te zien. Natuurlijk is een betere file altijd de beste keuze, maar als 't in de software al (bijna) niet opvalt, dan ook in het eindresultaat niet.
Dit is niet slecht bedoeld hoor, zeker niet, ik denk alleen maar in tijdbesparing :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.