Iemand ervaring met Licono.com voor goedkope Autodesk licenties

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.442
408
Heelsum
Ik wil een licentie kopen voor gebruik van Fusion 360, dat is bij autodesk best prijzig maar bij bijvoorbeeld Licono.com heel goed te betalen. Kent iemand dit bedrijf en krijg je hier hetzelfde als een normale autodesk licentie.

De hele suite van autodesk voor 3 jaar voor 239 euro klinkt als een aardig verhaal. Soms is wat te mooi klinkt om waar te zijn ook niet waar dus even een checkte of iemand het kent.

Deze:

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
558
132
Oss
Ik heb dat bedrijf in het verleden ook eens gezien. Maar had of heb al duur pakket waarom nog een erbij pakken voor gebruik van paar uur per jaar. Daarnaast heb ik nog andere pakket wat ik sowieso nodig heb.
Maar zoals ik begrepen heb kopen ze licenties op van bedrijven die stoppen of overstappen of failliet zijn deze kopen ze op en worden door hun verkocht.

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
291
198
Echt
Ik wil een licentie kopen voor gebruik van Fusion 360, dat is bij autodesk best prijzig maar bij bijvoorbeeld Licono.com heel goed te betalen. Kent iemand dit bedrijf en krijg je hier hetzelfde als een normale autodesk licentie.

De hele suite van autodesk voor 3 jaar voor 239 euro klinkt als een aardig verhaal. Soms is wat te mooi klinkt om waar te zijn ook niet waar dus even een checkte of iemand het kent.

Deze:

Toevallig een kennis die laatst ook via een vergelijkbare website hetzelfde heeft gedaan met Inventor. Bij hem was het een succes. Echter zoals @EdZaagt ook al aangeeft kan je Fusion360 prima gratis gebruiken. De functies die er bij Pro inzitten mis je in het dagelijkse gebruik nagenoeg nooit. Ik gebruik het al 3 jaar en tot op heden pas 2 keer iets gehad waarbij ik functies echt miste.

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
66
16
Licono verkoopt 2e hands licenties. Dus dat verklaart de lage prijzen.
Ik heb in het verleden 2e hands licenties gekocht via een ander bedrijf, Licentie2go. Toen kwam het regelmatig voor dat een code niet werkte en moest je soms per code een half uur aan de lijn hangen om alles te controleren en een andere te krijgen.

rik

Post veel
8 nov 2010
862
173

Deze:

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Ik heb hier ook wel interesse in als het blijkt te werken.

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
165
120
Oosterbeek
Wat ik niet goed begrijp is dat het Webwinkelkeur lidmaatschap is geeindigt omdat in augustus vorig jaren geschillen niet werden opgelost, zo staat het in de link die @knotwilg weergeeft.
Dan zou ik, zeker met een tweedehands licentie, heel terughoudend worden....

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.442
408
Heelsum
Ja dat en softlicenties.nl belde ik op het nummer wat op de website stond en toen kreeg ik een lochtbgeirriteerdemkinnheen aan de lijn die vroeg hoe ik aan zijn telefoonnummer kwam.
Nou staat op de website…
Mijnheer had al aangifte gedaan van misbruik van zijn telefoonnummer. Toen een slechte review achter gelaten op een review site over softlicenties (wel objectief en feitelijk) en daar waren ze volgens mij niet per se blij mee….

Klinkt allemaal vaag. Alhoewel
Het concept prima lijkt…. Alleen hoe kan je een 3 jaar licentie aanbieden? En hoe weet je dat de ‘oude” eigenaar afstand gedaan heeft en niet meer inlogt.

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.442
408
Heelsum
Helemaal lekker: mijn review is van webwinkelvoorkeur verwijderd..... mijn review was eerlijk en feitelijk. Ik kreeg al verzoek van softlicenties of ik hem wilde aanpassen of verwijderen omdat het ze blijkbaar niet welgezind was.

In hun mail stond dat ik nooit iets gekocht had en dus geen review mocht geven.

Nu is mijn review weg, lekker dus als je dus niet mag waarschuwen, zo zijn die review sites dus ook een grote farce. Ik heb opheldering gevraagd aan webwinkelvoorkeur. Heel benieuwd waar die mee komen.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.475
1.166
Enschede, Twente
Nu is mijn review weg, lekker dus als je dus niet mag waarschuwen, zo zijn die review sites dus ook een grote farce. Ik heb opheldering gevraagd aan webwinkelvoorkeur. Heel benieuwd waar die mee komen.
Overkwam me laatst ook. Beddengoed-verkoper. Ik had niet zozeer aanmerkingen op de kwaliteit, maar meldde dat ik 34% prijsstijging in drie jaar tijd wat veel vond en derhalve de prijs/kwaliteitverhouding niet meer ok vond. Werd niet geplaatst. Mijn conclusie is ook dat je reviews niet meer serieus kunt nemen.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.008
2.891
Klein-Brabant, Vlaanderen
Maar als die apen groter worden, kunnen ze met kokosnoten gaan gooien....;)🤣
minstens de helft van de 8 of 9 bedrijven waar ik reeds gewerkt heb, bestaat ondertussen niet meer
niet mijn fout
het mijne bestaat nog altijd ;)

al bij al een zeer interessant draadje
heb bricscad officieel
betaal elk jaar een 'couponnetje' om de laatste versie te ontvangen
maar kan me niet veroorloven om her en der X licenties te betalen

• Leuk
Waarderingen: kees poortman

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.442
408
Heelsum
ergens gek dat je 2e hands licenties kunt verhandelen... aan de andere kant ook weer niet.

Ik gebruik voorlopig even degratis versievan Fusion, ik kan 10 tekeningen tegelijk als bewerkbaar hebben en kan dat op elk moment aanpassen welke 10 ik wil kunnen bewerken. Dus praktisch gezien kun je er veel meer hebben en je mag ze allemaal bewerken, alleen extra stapje om aan en uit te zetten.

Ik zou best een redelijk bedrag willen betalen voor een full versie. Maar 700 euro of zo per jaar is te gek.

Volgens mij aten bedrijven kansen liggen, vroeger had iedereen een illegale versie van office voor thuisgebruik, tegenwoordig betaald iedereen een paar euro poer maand en wordt Microsoft rijker dan ooit....

heb je liever van een paar mensen die het echt nodig hebben 700 of van heel veel mensen 70 euro per jaar....

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
173
73
Noord-Limburg, Vlaanderen
Geen tekenprogramma, maar ik gebruik al meer dan 4 jaar een "tweedehandse licentie" voor Microsoft Office van deze leverancier tot min grote tevredenheid.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.