Woodcarver Jeffrey

Nieuw lid
5 mrt 2023
1
0
Breda
Hallo allemaal.
Ik heb hier een: Huvema 1000 S staan die altijd van mijn vader is geweest.
Heb zelf nog vrij weinig ervaring met houtdraaien helaas. Mijn vader zou het mij leren maar jammer genoeg niet meer van gekomen.
ik heb een paar vragen:
Op de Draaibank moet een nieuwe snaar/riem
Echter heb ik echt geen idee welke maat hier op moet... heb er ook niks over kunnen vinden. Dus iemand die toevallig de handleiding heeft liggen en of de maat weet?
En ten tweede wat betreft de veiligheidsknop. De unit zelf zit er op helaas mist de stop knop om de machine stil te zetten. Mijn vader deed t altijd met een houten stokje of inbus sleutel geloof ik in dat gat maar misschien dat er een losse knop te vinden is of een andere oplossing?
En mijn laatste vraag:
Zijn hier nog opzet klemmen of overgangen voor te krijgen voor andere opzet stukken om bijvoorbeeld een kom te kunnen draaien?
Ook eventueel nog tips gevraagt betreft een mooie beginner set voor draai beitels
Heb nog nog een paar nooitgedagt beitels liggen van hem. Maar niet alle types die je nodig hebt zeg maar
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20230303_210356.jpg
    20230303_210356.jpg
    52 KB · Weergaven: 1
  • 20230305_085638.jpg
    20230305_085638.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 1

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.