Huls/kous/sleeve om stofzuigerslang met ribbels glad maken

jorisvh

Post veel
Een stofzuigerslang met ribbels blijft altijd wel ergens hangen en dat is irritant.
Festool heeft dat goed voor mekaar met zijn gladde slangen dus ik dacht beter goed gepikt dan slecht verzonnen.
Mijn Makita vc4210 heeft een 32/40mm (binnen/buitendiameter) ribbelslang van 4m. Koppelingen kunnen er eenvoudig afgeschroefd worden.
1740123574927.jpeg1740122920137.jpeg
5m elastische kous (sleeve) voor 31,8-51,7mm besteld (~25€).
1740123010533.png
En foefelen maar. Was wel een gedoe want door de diameter uit te rekken wil de kous graag korter worden. Met de nodige overredingskracht had ik uiteindelijk 0,5m over.
1740123108878.jpeg1740123138296.jpeg1740127373208.jpeg
Om de uiteinden vast te zetten had ik krimpkous mee besteld maar dat bleek niet zo fantastisch te werken op flexibele slang en dat kwam los. Wellicht was met lijm gevoerde krimpkous een betere keuze geweest.
Hoe dan ook, niks dat niet met 🦆 tape opgelost kan worden 🤪.
Na een dagje testen erg blij mee.
De krimpkous ga ik er waarschijnlijk weer afhalen want daardoor is de slag te stug.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.569
3.284
Je kan die kous toch tot het eind over je slang laten lopen? Net zoals bij de festool slang. De koppelingen zitten in de binnenkant van de slang geschroefd.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
983
249
Een stofzuigerslang met ribbels blijft altijd wel ergens hangen
Dat geldt natuurlijk vooral aan de kant waar je gereedschap zit. Bij het begin, dus aan je stofzuiger speelt dat eigenlijk niet.
Misschien kun je die kous nog opschuiven zodat deze wel aansluit bij de machinekoppeling en het stuk wat je te kort komt bij de stofzuiger zit.

jorisvh

Post veel
Misschien kun je die kous nog opschuiven zodat deze wel aansluit bij de machinekoppeling en het stuk wat je te kort komt bij de stofzuiger zit.
was misschien niet duidelijk maar met
Met de nodige overredingskracht had ik uiteindelijk 0,5m over.
bedoelde ik dat ik 0,5m hoes te veel had (5m gekocht voor 4m darm) en afgeknipt heb.

ondertussen V2.0:
1740137610621.png
krimpkous weg, hoes tot net voor de koppeling getrokken, dan met ducktape vast (ducktape komt net in de koppeling.
veel beter (y)

• Leuk
Waarderingen: elzenmaa en peja

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.