Hulp gevraagd.

tjeuke 65

Nieuw lid
26 dec 2014
13
0
Ik ben bezig aan het maken van een maquette die derna buiten als vogelhuisje gaat dienen.In de bijlage zie je de maten ervan en ook de foto van het huis wat ik in het klein aan het nabouwen ben.Mijn vader ( al ruim 70 jaar houtbewerker )was me daar bij aan het assisteren want ik ken eigenlijk helemaal niks van timmeren en houtbewerking.Ik ben kok van beroep dus dat houd bij een houten lepel op.Nu zijn de muren met de raampjes erin klaar en wou ik aan het dak dat erop komt beginnen.Alles gewoon in watervaste multiplex;Omdat het dak voor mij nogal ingewikkeld was zou mijn vader dat wel ff berekenen hoe ik die multiplexplaatjes moest zagen.Vorige week is hij helaas overleden en ik zou in nagedachtenis van hem dit project toch willen afmaken.Wie kan me hierbij helpen??
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Gecondoleerd met het verlies van je vader. Mooi dat je het project ter nagedachtenis wil afmaken.

Wat zijn de nokhoogtes waarop de 2 stukken dak moeten komen? En welke hoek maakt het dak aan de kopse kanten?
 

tjeuke 65

Nieuw lid
26 dec 2014
13
0
DE muren zijn 20 cm hoog.Ik had gedacht aan een nokhoogte van 16 cm .DE 2de deel is zoals je kan zien op de foto iets lager.Helling 45 graden??Op de orginele foto is de helling wel vlakker maar der moet nog een ingang voor de vogeltjes inkomen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.067
1.698
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste tjeuke 65, misschien helpt het als je wat foto's plaats van wat je nu hebt en aangeeft wat voor gereedschap je tot je beschikking hebt. Als je aangeeft waar je ongeveer woont, tjeuke heeft bij mij associaties met tjeukemeer. Er is vast wel een forummer die je met je bijzondere project wil helpen.

jaap
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Hoi tjeuke. Gecondoleerd!

Had het snel effe in sketchup gecheckt.