@Emilio
Ik heb niet meer gehoord of architect en aannemer nog hebben samengewerkt.
3 jaar, of zelfs 10 jaar bouwen, ik moet er niet aan denken. Ook al omdat ik op dat moment een bedrijf aan het opbouwen was. Daar wilde ik me op focussen. Wij hebben gebouwd in 100 werkbare dagen, en dat was genoeg stress. Op 17 september de eerste paal, 27 maart trokken we er in. Inderdaad bijna kaal: geen ingerichte tuin (2 jaar later), geen behang, wel plavuizen plus vloerverwarming op de BG, twee badkamers, 2 toiletten en een keuken in het woonhuis en een toilet en pantry in kantoor. Het huis heeft een aangebouwd kantoor, waarin het bedrijf dat ik op zolder van onze doorzonwoning was begonnen nog 3 jaar heeft gewerkt. Toen was het te groot geworden
Ik heb van de gemeente nog het aanbod gehad de strook grond naast het huis te kopen. Daar had ik in die jaren als projectontwikkelaar mijn huis nog 2 of 3 keer kunnen bouwen. Dan was mijn eigen huis al bijna betaald geweest. Maar ik was jong, net ondernemer en wilde niet mijn primaire bedrijf verspelen door er nog een voor mij branchevreemd bedrijf naast te starten. Achteraf, ja achteraf had ik dat in een joint venture met de architect moeten doen. Maar ik heb geen spijt nu.
Groet, Karel