Houtsoort?

Oege22

Nieuw lid
11 feb 2014
14
0
74
Roden
Beste lotgenoten,

kan iemand mij zeggen wat voor hout dit is?
Het was een tafel uit de kringloop.

Alvast dank

Haeije

Bijlagen

• IMG_1368.jpeg
    IMG_1368.jpeg
    99,9 KB · Weergaven: 93

Lars.

Post veel
26 nov 2014
886
90
Thuis
Ik zou gokken:
1: mango
2: suar

Je ziet tegenwoordig vrij veel goedkope meubels van massief hout gemaakt van mango. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een meubel gezien van notenhout met spint (behalve zelfgemaakt of minimale stukken) verder is het vrij groenig voor notenhout maar ik kan er altijs naast zitten:)

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.310
1.088
Nootdorp
Ik zie de laatste tijd veel Aziatisch wilgenhout in de winkels liggen die dezelfde kleurschakeringen hebben. Als het hout licht in gewicht is, dan zal mijn duit in het zakje zijn: goedkoop Aziatisch hout. Niet dat dit erg is, het hout is wel mooi. Kortom, een eenduidig antwoord heb je niet gekregen...

Oege22

Nieuw lid
11 feb 2014
14
0
74
Roden
Ik zou gokken:
1: mango
2: suar

Je ziet tegenwoordig vrij veel goedkope meubels van massief hout gemaakt van mango. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een meubel gezien van notenhout met spint (behalve zelfgemaakt of minimale stukken) verder is het vrij groenig voor notenhout maar ik kan er altijs naast zitten:)
Het hout is redelijk zwaar en heeft nagenoeg geen reuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.