Zo, na al die mooie dagen weer een stuk verder gekomen. Het dak zit er op (incl. de damp-open folie) de dakpannen komen ook hopelijk snel. Kan ik het dak met de folie zo laten of is het beter met dekzeilen af te dekken voor regen? Heb het idee dat de folie het water wel tegenhoud dus dat kan wellicht wel even zo blijven?
Heb ook al een stuk van de potdeksel delen aangebracht om te testen. Nu gaat het er echt op lijken. Vandaag nog even achter wat ramen aan voor wat extra licht en ventilatie mogelijkheid. Is een pijp door het dak voor ventilatie ook nog aan te raden of kan ik later ook nog iets door de wand of dak maken als het nodig blijkt te zijn? Als de ramen er in zitten kunnen alle wanden afgewerkt worden. Voor de boeiborden neem ik denk ik geschaafd Douglas wat evt. nog gebeitst gaat worden in een kleur of gewoon wit geverfd. Zit er ook nog over te denken gewoon vuren te nemen en dat goed te verven zal toch ook wel wat jaartjes meegaan.
Het dak drukt meer op de wanden dan op de deur. Daar zit nu zelfs een ruimte tussen de balk en de wand van enkele cm. Dus denk dat het wel mee gaat vallen. Heb het net gisteren dicht gemaakt.
Wil nog wel met wat balken die ik over heb gehouden een soort zoldertje maken in beide ruimtes. Kan ik dat gewoon aan de wanden maken met een balkhouder op de plek waar een staander zit. Of moet het tussen de balken van de spanten? Het is meer bedoeld om bijvoorbeeld de compressor op te zetten of voor wat spullen die noet vaak gebruikt worden. Dus niet voor zwaar gebruik met hout en dergelijke zal ook maar over een deel van de ruimte zijn 2 meter diep of zo en dan over de breedte van iets minder dan 4 meter.
Nog wat foto's.
Super handig zo'n lift. Toch maar wat langer gehuurd dan 1 weekend
Ja het is dicht! Ook de "baas" is er blij mee.
Binnen in de werkruimte
Binnen in de opslagruimte
Het potdekselen /zweedsrabat delen. Dat wordt mooi.
Een soort totaalplaatje van de opslag en werkplaats.
Het uitzicht vanuit de overkapping. De heg gaat nog voor een deel weg in het najaar. Dan kunnen de beuken hopelijk nog ergens anders neergezet worden.
Voor de betonvloer willen we uiteindelijk iets van epoxy coating gebruiken. Maar dat is te dun om te egaliseren. Is er nog een alternatief - ik meen iets van Egaline gezien te hebben, die ook gelijk als afwerking geschikt is. Is dat zelf aan te brengen en is dat slijtvast genoeg? Of is het beter eerst egalisatie mortel te gieten en dan een epoxy coating aanbrengen?