Houtpro+

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.420
148
Waarschijnlijk ben je op andere beurs geweest is houtpro is 2 of 3 jaar geleden dat vorige editie was. En vorig jaar in België En prefab beurs was niet in den bosch althans als ik de uitnodiging van maand geleden mag aanhouden als referentie
Je hebt gelijk. Houtpro+ was vorig jaar in Belgie. Dat kan ook voor particulieren interessant zijn, mits de bedrijven daarvoor in zijn.
Ik ben in de war met de Houtbouw beurs. Die was net na de prefab beurs en een aanfluiting.
En de prefab beurs is toch altijd in Den Bosch?

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
486
102
Oss
Je hebt gelijk. Houtpro+ was vorig jaar in Belgie. Dat kan ook voor particulieren interessant zijn, mits de bedrijven daarvoor in zijn.
Ik ben in de war met de Houtbouw beurs. Die was net na de prefab beurs en een aanfluiting.
En de prefab beurs is toch altijd in Den Bosch?

Veel leveranciers die er staan leveren ook aan particulieren. Ga eigenlijk laatste jaren weinig naar beurzen alleen deze wel indien mogelijk. En gaat er meer om noviteiten te zien die komen vanzelf weer in de handel voor eventuele particulieren. Je kunt via houtpro effe googlen kaarten aanvragen.
En is voor iedereen wat wils en deze is in mijn ogen voor particulieren ook zeker de moeite.

Meestal ook een van drukkere beurzen volgens mij. Ze zijn bang dat er niemand komt heb meen ik 9 uitnodigingen gehad ook via groothandel om de hoek

MetPeter

Actieve deelnemer
22 feb 2019
26
17
Ten zuiden van Breda
Ik ben er vandaag even geweest, voor mij de eerste keer op zo’n soort beurs.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ook voor de serieuze hobbyist lijkt het mij wel de moeite hoor. Een groot ‘aanbod’ van bedrijven die gerelateerd zijn aan de interieurbranche, greepjes, meubelbeslag etc en natuurlijk ook veel bedrijven die gelamineerd spul aanbieden zoals Egger en Duropal.

Peulen heeft Harvey zaagtafels in de bingo en volgens mij zijn er ook aanbiedingen op de Robland machines. Er staan best wat grotere CNC aanbieders maar dat is voor mij niet interessant. Festool is natuurlijk ook van de partij.

Ik had persoonlijk gehoopt op iets meer ‘klein’ gereedschap. Heb wel de Shaper origin kunnen bedienen, mooi apparaat.

Dus… al met al best leuk om eens te kijken. Ik heb nog wel een code voor wie wil…

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.755
2.595
Terkaple
www.woodworking.nl
We hadden een leuke eerste dag op de Houtpro+, maar vanaf 4 uur liep het hard leeg. De beurs is ook niet zo groot en lege plekken tussen de stands, het viel de organisatie niet mee dit jaar de beurs vol te krijgen. Vorig jaar stond ik met Shaper op de Prowood in Gent, dat is van dezelfde organisatie, maar dat was een veel ruimer opgezette beurs.
We staan met Shaper op de stand van Molendijk, wie langs komt, altijd leuk om even dag te zeggen of kennis te maken.
Hieronder een paar foto's , zal er nog een paar maken en eventueel een filmpje. Wat ik dan weer raar vind is dat Festool een aantal nieuwe machines heeft maar die niet bij zich hebben, omdat het motto interieurbouw is. Een nieuwe accu zaag als de HKB55k is voor de bouw (is overigens ook goed te gebruiken als invalzaag) en is niet even vast te houden of stukje mee te zagen.
De hele beurs heeft veel over interieurbouw, leuke stand is b.v. van het Gilde van Parketeurs, die met veel mensen allerlei parket leg demos geven.

jaap

IMG_5092.jpeg

IMG_5091.jpeg

IMG_5090.jpeg

IMG_5088.jpeg

IMG_5087.jpeg

IMG_5085.jpeg

IMG_5084.jpeg

Bijlagen

• IMG_5089.jpeg
    IMG_5089.jpeg
    595,7 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

MetPeter

Actieve deelnemer
22 feb 2019
26
17
Ten zuiden van Breda
Ik heb je denk ik niet gezien (of beter gezegd: niet herkend) Jaap. Heb in de ochtend even bij jullie gekeken en met een van de mensen gesproken.

De lege plaatsen is voor de organisatie niet fijn, maar gaf ook wel wat lucht. Succes nog de komende dagen!

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
486
102
Oss
Ik was bang dat ik het niet zou redden. Werkje voor zoutkamp wat freeswerk moest nog met redelijke spoed weg. En partner staat er met hun bedrijf dus ga zo nog even kijken en bij jaap naar zijn speelgoed kijken. @jaap Had je die bank bij blok trouwens ook gemaakt

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
57
1
Via deze link kun je vrij snel zien wie er staan
HoutPro+ 2025 - Brabanthallen (Hal 3) en in de linkerzijkant scrollen.
Ik sta er zelf met Shaper op de stand van Molendijk. Baptist en Gereedschappro waren er de vorige keer wel, maar nu niet. Ron van Zaltbommel met zijn olie staat wel op de lijst.

jaap
Ha Jaap,
leuk om je even in persoon te spreken gisteren op de Houtpro+! Dank voor de leuke demo met de Shaper, echt een zeer interessant apparaat! Groet, Wouter

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.755
2.595
Terkaple
www.woodworking.nl
De donderdag en vrijdag waren serieus druk, op donderdag ruim 5000 bezoekers. Heb de donderdagmiddag gemist, had een spoedafspraak in Amsterdam. Daardoor miste ik Jan Hovens die op donderdag met zijn draaiwerk de beurs wat opfleurde.
Het meest interessante als houtbewerker vond hetde groep meester parketeurs, die gedurende de beurs een aantal hele mooie dingen gemaakt hebben. Dit is echt mooi ambachtelijk vakwerk, top!

IMG_5103.jpeg

IMG_5104.jpeg

IMG_5105.jpeg

IMG_5107.jpeg

IMG_5108.jpeg

IMG_5109.jpeg

• Geweldig
Waarderingen: Vigier

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
486
102
Oss
@ Jaap. Volgens mij kloppen de aantallen kwa bezoekers niet. Woensdag 2441 en op donderdag 5040 bezoekers althans volgens organisatie. Vrijdag was ook net zo druk als donderdag en totaal waren er 12838 bezoekers was er dinsdag niemand geweest.

Ben wel geweest alleen te veel geouwehoerd.
Ben 2 keer bij je langsgeweest maar je was te druk met wouter vermoed ik. Kon pas om 12 uur weg en dan is 3 uur toch kort Helaas ging het kwa tijd niet meer lukken om nog eens langs te komen. Heb ook niet alle leveranciers kunnen bezoeken.

Miste nog wel 2 publiekstrekkers een de groot uit rosmalen wat normaal een grote publiekstrekker.

Die bank bij blok plaatmateriaal had je die ook met shaper gemaakt. Die op de eerste fotoserie staat.

En mbt parket was toch een extra dimensie want die was er eerder niet of wellicht toch extra vulling

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.