Al veel te lang niets geplaatst (ja sorry zo gaat dat als een project eenmaal af is).
Afgelopen zomer heeft de boot heel wat uurtjes gemaakt, eerst achter de auto naar boedapest geweest om vervolgens op de terug weg in de bodensee te water te gaan.
Daar een paar dagen gevaren, best spannend na een proefvaart een uurtje in Nederland (iets met een strakke planning), meteen de bodensee op te gaan en even over te steken naar zwitserland.
De avond voor de vakantie de vlonders getimmerd, maar het is gelukt om alles net optijd af te krijgen.
Een registatie aanvragen, en een verzekering regelen voor een houten zelfbouw speedboot (met onbekende herkomst) bleek nog een uitdaging. Gelukkig was het RDW zo aardig om na wat fotos (en het verhaal) een registartie af te geven. Een verzekering regelen had nog wat meer haken en ogen, maar gelukkig is het uiteindelijk gelukt.
Na de vakantie een paar maanden weekelijks gewakeboard, wat perfect gaat met een touw om de staart. Het bootje blijkt ook best stevig te zijn, hij heeft heel wat klappen overleefd op de bodensee.
Helaas uiteindelijk wat te veel zelfvertrouwen gehad, de laatste keer varen van het seizoen is de spiegel een paar cm losgescheurt van de bak die daar aan verlijmd zit. Met 5 man de boot in plane drukken was toch iets te veel.... In januari weer wat te doen dus, het plan is om dat wat meer verstevigingen er in te lamineren zodat de 100pk chrysler erachter kan.
Doordat het bootje zo licht en gestroomlijnt is valt het brandstofverbruik echt heel erg mee. Met de 65pk evinrude (uit 1973) konden we wakeboarden met een gemiddeld verbruik van 8-9 liter per uur. En ook een tocht van 4 uur op de bodensee (met veel driekwart-vol gas) kostte "slechts" 30 liter. De motor heeft echt een werkschroef, trekt als een beer (kans zelfs twee wakeboarders uit het water trekken). Maar heeft een top snelheid van "slechts" 48 km/u.
Maar de motor is niet afgebroken, en de boot niet gezonken. Dus toch; vaak ben je te bange
Afgelopen zomer heeft de boot heel wat uurtjes gemaakt, eerst achter de auto naar boedapest geweest om vervolgens op de terug weg in de bodensee te water te gaan.
Daar een paar dagen gevaren, best spannend na een proefvaart een uurtje in Nederland (iets met een strakke planning), meteen de bodensee op te gaan en even over te steken naar zwitserland.
De avond voor de vakantie de vlonders getimmerd, maar het is gelukt om alles net optijd af te krijgen.
Een registatie aanvragen, en een verzekering regelen voor een houten zelfbouw speedboot (met onbekende herkomst) bleek nog een uitdaging. Gelukkig was het RDW zo aardig om na wat fotos (en het verhaal) een registartie af te geven. Een verzekering regelen had nog wat meer haken en ogen, maar gelukkig is het uiteindelijk gelukt.
Na de vakantie een paar maanden weekelijks gewakeboard, wat perfect gaat met een touw om de staart. Het bootje blijkt ook best stevig te zijn, hij heeft heel wat klappen overleefd op de bodensee.
Helaas uiteindelijk wat te veel zelfvertrouwen gehad, de laatste keer varen van het seizoen is de spiegel een paar cm losgescheurt van de bak die daar aan verlijmd zit. Met 5 man de boot in plane drukken was toch iets te veel.... In januari weer wat te doen dus, het plan is om dat wat meer verstevigingen er in te lamineren zodat de 100pk chrysler erachter kan.
Doordat het bootje zo licht en gestroomlijnt is valt het brandstofverbruik echt heel erg mee. Met de 65pk evinrude (uit 1973) konden we wakeboarden met een gemiddeld verbruik van 8-9 liter per uur. En ook een tocht van 4 uur op de bodensee (met veel driekwart-vol gas) kostte "slechts" 30 liter. De motor heeft echt een werkschroef, trekt als een beer (kans zelfs twee wakeboarders uit het water trekken). Maar heeft een top snelheid van "slechts" 48 km/u.
Maar de motor is niet afgebroken, en de boot niet gezonken. Dus toch; vaak ben je te bange
Bijlagen
Laatst bewerkt: