Houten schoen met veters, uit een blok!

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Nice, hij begint er echt goed uit te zien. Zelf vind ik dit altijd de leukste fase. Na de initiele ruwe vorm, komt nu het moment dat de schoen echt tot leven gaat komen.

In welke staat is de bank na een avondje snijden/film kijken? Zit alles dan onder de schilfers?
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Nice, hij begint er echt goed uit te zien. Zelf vind ik dit altijd de leukste fase. Na de initiele ruwe vorm, komt nu het moment dat de schoen echt tot leven gaat komen.

In welke staat is de bank na een avondje snijden/film kijken? Zit alles dan onder de schilfers?
Ik leg een badhandoek op mijn schoot! Werkt best goed, deze klop ik weer uit boven de prullenbak. Het grootste gevaar zijn de beitels en messen op de bank, met een kleine fout steek ik door de bekleding, maar dit is nog niet gebeurt!
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
en hierbij de laatste regels van mijn verslag.

Ik kom erachter dat de binnenhoekjes van de veters, en het hout onder de veters bijna niet te bereiken zijn. Ik heb daarvoor niet het juiste gereedschap, helaas. Ik schat in dat ik er ongeveer 100 uur tijd in heb gestoken, het blok hout was 15 euro. De schoen is eerst in de terpentijdolie en daarna in de Danish oil gezet. Er is een mega grote kleurverandering ondergaan als gevolg van de olie. De binnenkant van de schoen heb ik minimaal afgewerkt, daar komen namelijk voorwerpen in te staan.


klaar  linkerkant.jpg

klaar linksvoor.jpgklaar rechterkant.jpgklaar onderkant.jpg





klaar voorkant.jpg

Dingen die bijzonder zijn om te vermelden:
  • het ontwerp van de schoen is ongeveer 10 keer veranderd.
  • Ik zou een hoger blok willen hebben zodat de veters verder de lucht in kunnen.
  • Ik zou wat gereedschap willen hebben om in een hoek van 90 graden te snijden en te schuren. Zodat de moeilijke hoeken ook bereikbaar zijn.
Het was een plezier om ermee bezig te zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.