Twee maandjes verder en het project al veelvuldig vervloekt.
Ik dacht elke laag met meteen de rondingen erin het makkelijkst zou zijn maar daar ben ik van terug gekomen.
Bij de eerste laag merkte ik dat de blokjes wel erg klein werden. De balken meranti die ik heb zijn niet breed genoeg. Ook komt de Hollandsche zuinigheid om de hoek kijken. Ik vind het zonde om enorm veel hout weg te gooien omdat ik een kromme balk wil maken uit een rechte balk. Teveel afval.
Dus zo
ben ik begonnen en besloot dat dit niet mooi is
Waarschijnlijk niet de meest handige manier. Ook vraag ik me af of het eind resultaat mooi gaat worden.
In het ergste geval wordt het een oversized vogelbadje voor in de voortuin.
Ik zit heel erg op de wipstoel voor een shaper. Wat me tegenhoudt is het feit dat ik niet graag meer uren achter een beeldscherm zit. Als ik me ga inlezen in de mogelijkheden van een shaper dan ben ik bang dat ik er inderdaad eentje zou aanschaffen. Ik stop mijn kop nog even in de grond.Ik zie een Shaper in jouw toekomst. Perfect om slices mee te frezen.
Dat is een aardige manier om te zeggen dat het verschrikkelijk lelijk werd.Ik begrijp best dat je opnieuw begint. Dit werd geen blikvanger althans niet een mooie.
Vooral als de doorsnede recht is, hier is alles schuin dan moet je heel veel passes maken en gaan carven, lijkt me niet te doen met een shaper.Ik zie een Shaper in jouw toekomst. Perfect om slices mee te frezen.
Ik denk dat ik niet precies begrijp wat je bedoelt?Als de bovenkant niet vlak is, is het mooier als de naden de bovenkant volgen. Dat voegt wel wat extra uitdagingen toe.
Vooral als de doorsnede recht is, hier is alles schuin dan moet je heel veel passes maken en gaan carven, lijkt me niet te doen met een shaper.
Pfff, dat is wel meer dan een uitdaging…De naden lopen nu allemaal horizontaal. Maar de bovenkant van je badkuip loopt op. Het is in mijn optiek mooier als het hout de contour van de bovenkant volgt. Zeg maar als de huidgangen van een schip.
Wat kost dat aan hout als ik vragen mag…?
heb je veel verlies / resthout?
Ben ik helemaal met je eens en ik ga het zeker nog eens proberen.Ervaring krijg je van zelf als je dingen gaat doen.