We zijn er bijna! Nouja, niet helemaal, maar toch flink wat vooruitgang geboekt de laatste weken.
Deel 1 van het blad in de sergeants. Fantastische dingen, mijn constructievuren is zo krom als een hoepel, maar daar maken deze dingen zich niet zo druk om. De week erna het blad netjes gevlakt en het tweede deel in de klemmen gezet.
Frame ondersteboven in elkaar gezet om de gaten voor de bouten te kunnen boren. Mijn serre joints zijn maar 90cm, dus ik moest een beetje improviseren...
De lange liggers van het frame zijn demontabel. Hiervoor heb ik de
barrel nuts van Benchcrafted gebruikt. Van die IKEA-dingen, maar dan een flink maatje groter. Ongelooflijk gemekker om goed te krijgen zonder kolomboor, maar het is gelukt! De pennen van de korte liggers zijn getoogd met beuken deuvels, wat niet heel slecht ging. Lelijk geboord soms, maar ik ben wel tevreden. Superstijf, dit gaat nooit meer uit elkaar.
Het onderstel in elkaar!
De bladdelen even op het frame gezet voor een idee. Lang weekend, dus hopelijk tijd om de gaten voor de pennen in de bladdelen te hakken, en dan is de bank in de basis af.
Morgenochtend bij Masave op bezoek! Mooi stukje hout voor de bankschroef uitzoeken. Essen? Beuken? Eiken? Ik sta open voor suggesties