Quasi onmogelijk. Je dient ze te volgen op social media en dan nog... Ook vaak gebruiken ze allerhande veilingssystemen (op social media) waarbij 1 mes (ofzo) tegen schrikwekkende prijzen verkocht worden.
Waarschijnlijk zijn Helvie messen bijna het beste en mooiste wat er is maar ... ik krijg het gevoel dat ze wat voor het grote geld gaan en dat wekt mijn afkeer op...
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ja, ze veilen af en toe messen via social media, maar verder zijn ze slachtoffer van hun eigen succes. Het is een stel dat messen maakt, oorspronkelijk op bestelling. OP een gegeven moment hadden ze zo veel bestellingen dat ze maanden 'productieachterstand' hadden, terwijl die klanten al wel betaald hadden voor hun messen. Juist om dat te voorkomen publiceren ze nu op hun reguliere website eens per paar maanden een batch met messen die ze klaar hebben liggen voor de verkoop. Je kunt dan (tegenwoordig) maximaal twee messen per persoon bestellen om te voorkomen dat handelaren grote bestellingen plaatsen en de messen doorverkopen.
Je moet wel bliksemsnel zijn, de batches zijn in een paar minuten uitverkocht. Je kunt je inschrijven voor een nieuwsbrief, waarin ook de verkoopdata gepubliceerd zouden worden. Dat had ik ook gedaan, maar tot nu toe nooit een nieuwsbrief ontvangen. Maar ook als je de site in de gaten houd kom je er wel achter. De prijzen zijn voor zo ver ik kon zien nog steeds de 'normale' prijzen.