idd sjeep is kwaliteit aan het zetten.
ik begin binnen twee weken aan mijn uitdaging ;-) twee bijbouwen met een houten transparant tussendak ertussen (om een paar extra vierkante meters te winnen ) natuurlijk laten dichtgroeien , en later doen we dan nog wat we willen ;-)
vraag me wel af waarom je zo schuin afhelt voor een plat dak het ziet er meer uit dan 10 cm , op een afstand van 4 meter...
ben aardig wat tuinhuisjes gaan bekijken en ze doen de helling op verschillende manieren, wat zouden jullie aanraden?
1, met spie werken, maw spanten liggen horizontaal maar dan zorgen ze de helling met de osb bekomen word mbv spies verticaal onder een hoek tegen de horizontale spanten te slaan
2, zoals sjeep het doet , ene kant van de muur hoger en de spanten gewoon erop (op de foto's zie ik wel niet of sjeep joints heeft gemaakt zodat de spanten niet kunnen verschuiven, ik merk ook geen metalen balkschoenen
3, de spanten bv 23cm hoog schuin afzagen naar 13 cm zodat de spanten zelf aflopen...
nog een optie dat ik over het hoofd heb gezien?
en sjeep zo'n dikke balken ;-) , hoeveel hebben die de lopende meter gekost? afmetingen van je balken, tziet er heel stevig uit ;-)
ik ga vermoedelijk opteren voor vuren 38 - 90 (100) en dan kan ik nog 10 cm isoleren.. afstand tussen kepers 50-60cm, spanten idem.
afwerking dak : osb / epdm (zelf leggen?hmmm) / en een extensief groen dak (op basis van mossen)
buitenkant : padouk aan de zichtbare zijdes , niet zichtbare zijdes thermowood, ramen in afzelia of meranti...
grond opbouw : 15 cm gewapend beton / later eenmaal ze ook pur komen spuiten voor woning isoleer ik die er dan ook bij en daar dan vloer op...
groetjes
unelma