Mijn opstelling is niet geheel hetzelfde maar lijkt wel sterk op die van wr1944. En zoals ik al dacht werkt het dan ook niet, je hebt wel geteld 2 seconden de tijd om wat op te zuigen daarna zit de zuigmond in de cycloon netjes volgepropt met vuilniszak. Of het met een "echte" cycloon wel werkt weet ik niet 100% zeker, maar ik durf er wel geld op te zetten dat ook dit niet gaat.
Of je de zak er nou "losjes" onder hangt of de bak er helemaal mee "bekleed" zal niets uit maken, er zit altijd lucht onder de zak. Bij het aanzetten van de stofzuiger ontstaat er vrijwel direct drukverschil waardoor de zak zal vervormen en daarmee (vroeger of later) de aanzuig opening zal blokkeren.
Hoe sterker de wanden van de stofzuiger (drukvat) hoe minder zij vervormen bij het ontstaan van drukverschillen en hoe beter en constanter de zuigkracht dus zal zijn. Een plastic zak zal dan ook nooit als drukvat kunnen fungeren. Een emmer zou wel mogelijk zijn, maar als je de constructie van WR1944 gebruikt is dat eigenlijk beetje dubbelop.