hoekmontage bij gevel

Tymen Boon

Nieuw lid
17 nov 2020
3
0
Dag allen,

Ik zoek wat hulp bij het volgende: voor houten gevelbekleding zijn zeer veel opties om de hoeken af te werken. Ik heb echter nog niet iets gezien wat ik heel mooi vindt. Ik vind een hoekstrip in dezelfde houtsoort of aluminium niet mooi.
Het laten oversteken van 1 kant van de gevel lijkt nu nog de beste optie maar is ook niet echt heel mooi aangezien je ruimte moet laten tbv de ventilatie. zie hieronder een voorbeeld hoe ik het nu oplos, er is mij echter verteld dat je het niet tegen elkaar mag monteren.
Ik werk met nu uitsluitend met Ayous hout. Voor meer fotoś:



1605618266638.jpeg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
zie hieronder een voorbeeld hoe ik het nu oplos, er is mij echter verteld dat je het niet tegen elkaar mag monteren.
het is mij niet volledig duidelijk hoe je het monteert
daardoor is het mij niet duidelijk wat 'tegen elkaar' betekent

Ik werk met nu uitsluitend met Ayous hout. Voor meer fotoś:
ik heb op 'meer foto's' geklikt
de 1ste foto die ik daar tegen kom, is dezelfde als in jouw bericht hier boven
verleden week hadden we op dit forum verdoken reclame van iemand die bij een bedrijf werkte, en daar naar doorverwees
daarom deze toch neutrale vraag: wat is het verband tussen jou & ayous.nl ?
 

Hirumili

Actieve deelnemer
30 sep 2014
129
18
Drachten
En wie zijn de eigenaren van Ayous??
Ene Tymen Boon met een andere partner.
Indirecte reclame met een leugen van de vraagstelling.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik kijk hier als oud ondernemer iets genuanceerder naar. Even snel de regels nagelezen en dan kan ik me voorstellen dat deze post schuurt met de regels. De vraag is dit echte reclame dat was mij na de eerste keer lezen niet duidelijk. Is de heer boon zakelijk betrokken bij dit product vind ik dat hij dit moet vermelden.
Ik heb zelf hier een post gedaan waarin ik balies voor de vuurwerkverkoop heb gemaakt balies voor de verkoop van ????
In het geheel niet bedoelt als reclame (ben op tijd gestopt) Maar wel voor iedereen duidelijk.
Wat ook in de regels staat is :
Etiquette op het forum

Op ons forum hebben wij respect voor overige forumleden, leveranciers en
fabrikanten van gereedschappen, hout etc. Kritiek is opbouwend. Er
is geen ruimte voor het zwartmaken of kleineren van overige forumleden,
zijn of haar methoden en/of gereedschappen, leveranciers, produkten etc.

Reklame op het forum

Forumleden mogen, als zij ambachtelijk hout bewerken, (uiteraard) schrijven over
de eigen producten, methodieken en in het onderschrift een verwijzing naar hun eigen website opnemen.
Voor forumleden met handelsactiviteiten is dat alleen toegestaan als ze daarmee
bijdragen aan een discussie, en niet alleen om een product te promoten of verkopen.
Het forum is geen springplank voor de eigen website en/of producten, door zg links of doorverwijzingen te plaatsen.

Nogmaals je kan vinden dat het schuurt maar het draagt zeker bij aan discussies.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Is de heer boon zakelijk betrokken bij dit product vind ik dat hij dit moet vermelden.
volgens collega hirumili is heer boon eigenaar van het bedrijf waarnaar hij in de start van dit draadje verwijst
collega hirumili had zijn bewering met een schermuitsnede waaruit de betrokkenheid van heer boon blijkt, kunnen staven
ik ging/ga er van uit dat we collega hirumili in principe mogen geloven

de manier waarop heer boon zijn vraag stelt + zijn oplossing aanreikt, kwam mij onmiddellijk héél stuntelig en weinig technisch over (zie kopie hier onder)
ik heb een andere bril opgezet, maar zag niet waar het probleem lag + hoe dit opgelost werd
dus maar doorklikken op zijn link, waar ik de foto, die het probleem + de oplossing moesten illustreren, als 1ste foto op een commerciële webstek zag

redenen om het bericht van heer boon in vraag te stellen

zelf laat ik het aan de moderatoren over om dit uit te spitten

1605686522944.png
 

BDN

Nieuw lid
20 okt 2020
8
2
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Tymen Boon

Nieuw lid
17 nov 2020
3
0
Dag allen,
Het is mijn bedrijf. Het is niet mijn bedoeling reclame te maken. De link heeft ook geen waarde voor de mensen die er verstand van hebben. Vanuit mijn vorige baan bij een houthandel waar we tafels maakten had ik ervaring met een vraag stellen hier en toen kregen we hele goede reacties om een bepaalde houtsoort te behandelen. Mijn doel was dus niet zakelijk maar meer om mijn eigen kennis van de montage van hout te verbeteren.
Mijn excuses als dit niet conform de regels van het forum is.
Groet Tymen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Mijn doel was dus niet zakelijk maar meer om mijn eigen kennis van de montage van hout te verbeteren.
noch jouw vraag noch de mogelijke/gebruikte oplossing waren/zijn mij voldoende duidelijk om te kunnen antwoorden
je kan alsnog / altijd met een voldoende gestoffeerde technische vraag bij ons terecht
in dit geval zou een schets meer helderheid brengen
dat je de oplossingen die wij jou aanreiken, nadien zakelijk gebruikt, vormt geen enkel probleem
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Het probleem zal zijn dat wanneer het koud tegen elkaar bevestigt, er vocht tussen kan, wat slecht droogt en daardoor de levensduur verkort. Je zou eens kunnen kijken of je het watervast kunt verlijmen. Maar dan moet het aan de andere zijde wel ruimte hebben om wat te kunnen werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.