Hoekaanslag Lineaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Wat ideeën voor een volgende sessie. (Misschien hiervoor beter een nieuw topic aanmaken? Maar dat laat ik dan over aan Nico)

Kwam op de FOG deze link tegen, voor 3d geprinte (Festool) attributen: http://www.thingiverse.com/search?q=Festool&sa=

Staat vanalles leuks tussen, maar ook onderdelen om parallel guides te maken in samenwerking met de Incra T-track rails: http://www.thingiverse.com/thing:703165

Eens bekijken of we die 3d modellen kunnen gebruiken om een aluminium versie te maken...
 

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Als er een wintertool komt en deze is een parallel guide in combinatie met de incra track. Dat kun je voor mij er al een als besteld noteren. Om de seneca of de precision dogs deze kant op de laten komen is best wel prijzig.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ik kwam volgende tegen op printerest

Screenshot_2016-11-21-17-12-42.jpg

ik weet ik kan ze in hout maken
maar een paar in aluminium zou niet misstaan

Menno
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hallo,

In dat hoek klem hulpstuk heb ik ook wel interesse,

Heb overigens ook nog een kleine vraag over de Hoek aanslag voor de lineaal, past zoiets alleen op festool geleiders of passen deze ook op de Bosch geleiders?

Met vriendelijke groet,
woody
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik kwam volgende tegen op printerest

Bekijk bijlage 55320

ik weet ik kan ze in hout maken
maar een paar in aluminium zou niet misstaan

Menno

Dit "werkt" niet in alu, tenzij je het heel dik maakt (en dan wordt het onbetaalbaar - zie ook het Woodpeckers-aanbod in deze ;) ). Bij iet of wat klemkracht gaat de alu nl afdrukken maken in het hout. Verder kan je iets smal heel moeilijk opklemmen op de smalle kant - het glipt steeds weg, en/of blijft niet haaks staan - en laat het nu net dat zijn wat zeer eenvoudig zou moeten kunnen met een 90-graden-hulp.

Anderzijds, je kan dit ook uit 18mm multiplex laten CNC'en natuurlijk :)

Als het vooral blitz moet ogen (hey, ik ben er ook niet ongevoelig voor!): doe het dan toch in alu, maar lever er twee flenzen bij om voornoemde problemen op te lossen.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Heb overigens ook nog een kleine vraag over de Hoek aanslag voor de lineaal, past zoiets alleen op festool geleiders of passen deze ook op de Bosch geleiders?

Nee de bijgeleverde strip past niet in de Bosch/Mafell geleiders (zijn hetzelfde) Ik gebruik hem met een stukje namaak festool rail. Ben wel van plan een stripje te gaan maken dat wel past maar tot nu toe geen tijd gevonden. Moet ook nog een tap setje scoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.