Hoe komen jullie af van grote zakken stof van afzuiging?

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
110
11
Oss
Hallo mede forumleden,

Ik heb een hbm profi stofafzuiging aangesloten op mijn tafelzaag en vlak- vandiktebank.
Ik vroeg me af hoe jullie van die zakken houtstof af komen. Voorheen bracht ik ze naar de stort (tilburg) maar sinds kort zien ze het opeens als restafval ipv gft en kost het dus geld. Is er misschien iemand met bijvoorbeeld zoon pelletmachine die ze gratis wil afhalen? Het is vooral eiken, kersen en noten stof.

Alvast bedankt voor de reacties,
Emiel

Volgens de lezing van de gemeente hier valt het onder bedrijfsafval.
Op de milieustraat mag het bij grofvuil tegen betaling bij hoge uitzondering.
Laten ophalen door brikettenboer doen ze alleen met containers van 40 kuub. zelfs 6 meters container komen ze niet voor omdat baten zelfs niet eens opwegen tegen de kosten.
die in rijen is geen producent maar gewoon een verkooppunt.
Dus ik zou ze hier officieel bij afvalverwerker moeten aanbieden.
die gebruiken dit om vloeistoffen in te dikken maar dan moeten ze in speciale bakken van hun worden
ingeleverd deze kosten zijn behoorlijk + de zakken zijn verloren. ( aanvoeren en afvoeren bakken )
maar vaak is er wel een boer of een hobbiest die ze voor in de paardenstal wil gebruiken dat is de
goedkoopste oplossing en bij de juiste handeling kunnen de zakken terug en eventueel hergebruiken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.