Wat mij betreft blijft het gesprek gefocussed op oplossingen. Volgens mij is er een probleem wat nog niet aangesproken is…. Hoeveel werk kun je verrichten voor 25cent? Bij een uurloon van 30,- (wat erg laag is!) komt dan neer op 30 seconden werken. En dat is exclusief materiaal kosten en overhead kosten.Ik vind de suggestie van boertje125 om eiken parketdelen te gebruiken de meest kansrijke. Als ik die moest doen zou ik er een aantal opspannen of met dubbelzijdige tape plakken in mijn cnc en frezen maar. Zelfs de rondingen kun je dan een heel eind meepakken.
Bovendien als de cnc staat te werken kost het geen arbeid en dat drukt de prijs nogal.
Helemaal eens met Rik. Alsof een CNC die aan het werk is geen geld kost. Je ziet op FB ook eindeloze discussies over wat dat per uur moet kosten en afhankelijk van de machine begint het toch bij zo een 75€ per uur. Inspannen, delen verwijderen machine starten..... je zult er bij dit soort aantallen gewoon naast moeten staan. In mijn optiek is een opdrachtgever pas een klant als hij betaalt wat jij er voor nodig hebt.Wat mij betreft blijft het gesprek gefocussed op oplossingen. Volgens mij is er een probleem wat nog niet aangesproken is…. Hoeveel werk kun je verrichten voor 25cent? Bij een uurloon van 30,- (wat erg laag is!) komt dan neer op 30 seconden werken. En dat is exclusief materiaal kosten en overhead kosten.
Ik denk dat er eerst iets gedaan moet worden aan de kostprijs voordat er over oplossingen gedacht kan worden.
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.