Afgelopen zomer heb ik van een kennis een kist met een oude verzameling combinatie gereedschap gekregen. Dit in ruil voor een verhuis dienst.
Allemaal losse onderdelen die in een bepaald plan kunnen worden gebruikt.
Nu heb ik er al een tijdje over nagedacht maar ik kom er niet uit!

Uiteraard heb ik op het internet gezocht maar met weinig resultaat.

De verzameling bestaat uit een figuurzaag module, cirkelzaag module, en een draaibank module
Het merk weet ik niet, op het zaagblad zit een M (metabo?) Op de andere onderdelen zit in het metaal geponst , een kleine O met een haakje oid

De draaibank wil ik graag gaan gebruiken, Ik heb al een paar keer geoefend.
Kortom
vraag 1
Wie weet hoe dit systeem werkt, of heeft informatie hierover?
vraag 2
De draaibank heeft een soort klem functie, maar volgens mij werkt het verkeerd om
Er zitten veren in, en met de hendel kun je opspannen maar het duwt niet tegen het te draaien object volgens mij.
Ben ik nu niet slim genoeg of ...
is dit een kolomboor functie.
Opzich ziet het er degelijk uit met messing knopjes enzo, Het knopje op het blok dat verschuift doet niks naar mijn idee. Ik heb een beetje gepuzzeld maar voordat ik alles uitelkaar haal, graag jullie hulp.
doei
Allemaal losse onderdelen die in een bepaald plan kunnen worden gebruikt.
Nu heb ik er al een tijdje over nagedacht maar ik kom er niet uit!

Uiteraard heb ik op het internet gezocht maar met weinig resultaat.

De verzameling bestaat uit een figuurzaag module, cirkelzaag module, en een draaibank module
Het merk weet ik niet, op het zaagblad zit een M (metabo?) Op de andere onderdelen zit in het metaal geponst , een kleine O met een haakje oid

De draaibank wil ik graag gaan gebruiken, Ik heb al een paar keer geoefend.
Kortom
vraag 1
Wie weet hoe dit systeem werkt, of heeft informatie hierover?
vraag 2
De draaibank heeft een soort klem functie, maar volgens mij werkt het verkeerd om
Er zitten veren in, en met de hendel kun je opspannen maar het duwt niet tegen het te draaien object volgens mij.
Ben ik nu niet slim genoeg of ...
Opzich ziet het er degelijk uit met messing knopjes enzo, Het knopje op het blok dat verschuift doet niks naar mijn idee. Ik heb een beetje gepuzzeld maar voordat ik alles uitelkaar haal, graag jullie hulp.
doei