Hikoki c8fshg waz

Stoney

Nieuw lid
25 mrt 2022
3
4
Nederland
Even een oude koe uit de sloot halen… ik heb de zaag nu een jaar ongeveer en ik stoorde me aan de hoeveelheid zaagsel die er langs af spoot. Natuurlijk een bak YouTube filmpjes gekeken en inspiratie gepakt van een van die filmpjes.

Nadat ik Fusion360 in ben gedoken en een nieuw klemmetje heb ge-3D-print, wat EPDM folie op maat heb geknipt heb ik een ‘dust chute’ die MINSTENS dubbel zo effectief is.

2cm maakt een groot verschil. En dit was nog maar prototype nr2.

Mochten er liefhebbers zijn dan gooi in het ontwerpje wel op Thingiverse.Bekijk bijlage 120456Bekijk bijlage 120452Bekijk bijlage 120455
Fusion en een printer is altijd handig he voor dit soort dingen :)
Vraag me alleen af of er een nieuwere versie zaag is dan of dat ik het niet goed zie? Want bij de mijne zit er al zo iets op, een flap voor de afzuiging. En ik moet zeggen, komende van een Einhell afkortzaag van 12 jr oud.., vergeleken met de Einhell komt er bijna geen stof vrij! Maar misschien kan het dus nog beter? Of zat er op de jouwe niet zo'n flapje standaard?
 

Jeroen81

Actieve deelnemer
7 jul 2024
27
8
Overijssel
Ik heb deze afkortzaag sinds kort.

Heb er wat proefsneden mee gemaakt maar de uitlijning van van de achteraanslag stond net niet 90 graden tov de zaag. Hoop dat ik het nu goed heb gezet, maar spannend is het wel om straks in goed hout te gaan zagen.

Het eerste project (überhaupt mijn eerste project) wordt een werkbankje van 120x80 (meer ruimte is er niet in mijn schuur) om de afkortzaag op te kunnen zetten als ik hem wil gebruiken.

Qua afzuiging bleek mijn simpele stofzuigertje niet te passen. Verloopstukje besteld '374294 stofafzuigadapter' hoop dat het dan past of de overbrugging wat normaler wordt zodat er reguliere verloopstukjes oppassen.

Maar lees net at afzuiging sowieso een uitdaging gaat worden. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.