Het eea gezocht zoals; lintzaagmachine, ladegeleiders

Peterselie1

Nieuw lid
1 apr 2022
17
6
friesland
Goedemiddag forum leden.

Voor mijn werkplaats ben ik nog naar het eea opzoek.
Ik dacht laat ik eens horen of iemand nog iets heeft liggen waar hij toevallig van af wil, of een tip heeft. zo zijn we ook nog een beetje duurzaam bezig:)

-Lintzaagmachine zwaar(budget €1000) krachtstroom +- 4PK (me nr1 zoektocht)
-grote compressor
-woodpeckers drill press fence
-Lade geleiders softclose (zoek iets van 15 setjes)
-afzuiging buizen liefst spiraliet 160mm a 100mm, en 45 graden stukken, splitsingen, regelkleppen etc.

tegen betaling uiteraard.
Ik zit in het Noorden, maar mocht het de moeite waard zijn dan wil ik zeker even langs komen.

Met vriendelijke groet,
Peter Kiewied
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Zware lintzagen zijn over het algemeen het goedkoopst. voor 2 tot 300 euro moet je wel wat kunnen vinden. Maar als je een 2 jaar oude felder zoekt, dan ga je het niet redden met die 1000 euro.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Wat bedoel je met een grote compressor?
En voor je lintzaag maar een goede raad. Zoek je een gietijzeren en je krijgt ze nooit versleten
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
ehm een ( relatief )zware motor;) laten we zeggen boven de 4 PK
4pk is genoeg voor een lintzaag met een lint van 5.5meter, ofwel een zaaghoogte tot 40cm. Dat weet ik, want dat zijn precies de maten van de mijne, met een 4pk motor. Als je minder hoog/diep dan dat wilt zagen kun je met minder vermogen vast ook wel toe.

En wat die andere heren ook zeggen, je kan een goeie gietijzeren zaag krijgen onder de duizend euro, moet je wel bereid zijn wat te poetsen/op te knappen en je moet even creatief zijn met hoe je dat dat gedrocht naar binnen gaat sleuren. Hou er ook rekening mee dat ze vrij hoog zijn (2m30 is niet vreemd).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dat is ook afhankelijk van de maximale zaagblad diepte , de vertanding en de aanvoersnelheid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.