Hallo, Ik heb net een oud tafeltje/ kastje gekocht in Jugendstil stijl. Het onderste blad is in ieder geval gemaakt van oude chocoladekisten, gebeitst en beschilderd (zie foto's). Volgens mij is het bovenblad gefineerd oid (er is ergens een heel klein stukje af en er lijkt anderkleurig hout onder te zitten). Ik wil in ieder geval graag de schilderingen herstellen, maar als het kan wil ik het bovenblad ook weer een beetje egaal krijgen. Zouden jullie me advies kunnen geven over hoe ik dit het beste aanpak? Moet ik schuren of de verf chemisch verwijderen? En als ik ga schuren, hoeft het dan maar licht, of moet ik er echt alles helemaal kaal afhalen (dan zit ik dus met het probleem; hoe krijg ik de schilderingen er weer op). Of is het zo'n gammel ding dat je het eigenlijk niet kunt herstellen en ik alleen het beschilderde werk over moet doen? Ik krijg de foto's niet geupload dus hierbij een link die naar een aantal foto's linkt: http://imgur.com/a/N4fRQ. Hopelijk kunnen jullie me helpen en zo niet, waar kan ik het dan vragen?