Hele leuke Mini Max lintzaag gespot op BVA...

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl

Bod is nu nog heel bescheiden, ik verwacht dat het gezien de locatie en het gewicht niet superhard hoef te gaan, maar ik hou hem in de smiezen. Leuk ding. Mocht je als woodworker voor deze machine willen gaan is het wel zo tof het hier te melden zodat we niet tegen elkaar gaan opbieden (zonde geld!).
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.148
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen

Bod is nu nog heel bescheiden, ik verwacht dat het gezien de locatie en het gewicht niet superhard hoef te gaan, maar ik hou hem in de smiezen. Leuk ding.
Mocht je als woodworker voor deze machine willen gaan is het wel zo tof het hier te melden zodat we niet tegen elkaar gaan opbieden (zonde geld!).


op het plaatje met de kenmerken van de machine zie ik italiaans staan
zoek ik op ' Mini max S700P', dan blijkt scm inderdaad ooit zo'n machine gemaakt te hebben
edoch, het logo dat op die machine staat lijkt helemaal niet op dat van scm
bovendien schrijft scm 'minimax' in 1 woord + zonder hoofdletters
wat niet beduidt dat dit een slechte machine is
1649187511265.png 1649187618722.png
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Omduwen.
Aangezien ik uit ervaring kan spreken, éénmaal plat, is zo'n machine moeilijk weer recht te zetten.

ik heb ooit eens zo'n machine om laten vallen met het schuin over een drempel(tje) rijden met de palletwagen.
Dat ging verrassend snel. Recht krijgen was een paar uur werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik zie zo direct geen noodzaak om het ding te demonteren. Maar veel nadere informatie over de situatie wordt niet gegeven. Ik heb verder ook geen interesse , ik kom eigenlijk nooit koopjes tegen bij bva.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
op het plaatje met de kenmerken van de machine zie ik italiaans staan
zoek ik op ' Mini max S700P', dan blijkt scm inderdaad ooit zo'n machine gemaakt te hebben
edoch, het logo dat op die machine staat lijkt helemaal niet op dat van scm
bovendien schrijft scm 'minimax' in 1 woord + zonder hoofdletters
wat niet beduidt dat dit een slechte machine is
Bekijk bijlage 117494 Bekijk bijlage 117495
Was het niet zo dat Mini Max door SCM ooit is overgenomen, of zo?
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb een Lintzaag, en er zit inderdaad ook schot in de Danckaert dus voor mij is dit geen dringende koop. Ik kwam hem in een veiling tegen en houd hem in de gaten omdat ik benieuwd ben voor hoeveel hij gaat. Vandaar dat ik hem hier postte, dat een ander er zijn/haar voordeel mee kan doen.

Wat betreft rechtzetten: met twee stuks ratelspanbanden (om en om ophijsen en de andere loshalen/inkorten) plus eentje om te zekeren tegen omvallen kom je een heel eind, maar ik heb zelf een electrische lier die je eenvoudig tegen het plafond hangt.

Alternatief is blokken eronder stapelen tot je hem rechtop kan kantelen. Denken als een egyptenaar jongens :).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik denk dat ze er bij bva wat van vinden als je je takel daar tegen het plafond wil schroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Floor-is

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Haal alleen al het blad er af en hij wordt al een stuk lichter ook weer met een paar man dan de motor er af
Dan wordt hij vast wel wel gemakkelijker te transporteren alles met het juiste gereedschap
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Alternatief is blokken eronder stapelen tot je hem rechtop kan kantelen.
Zo ongeveer is het uiteindelijk ook gelukt.
De lintzaag die ik heb laten vallen was een stuk ouder en waarschijnlijk ook zwaarder. Hij viel naar buiten, dus niets erboven om banden te spannen. Enige wat we hadden was de palletwagen. Zelfs met 3 mannen konden we de lintzaag geen cm van de straat af tillen. Eerst alles eraf moeten schroeven (maar maar sommige dingen waren verbogen en/of stond onder spanning) en toen konden we de lintzaag iets optillen zodat de palletwagen er onder kon.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Alternatief is blokken eronder stapelen tot je hem rechtop kan kantelen.
Zo ongeveer is het uiteindelijk ook gelukt.
De lintzaag die ik heb laten vallen was een stuk ouder en waarschijnlijk ook zwaarder. Hij viel naar buiten, dus niets erboven om banden te spannen. Enige wat we hadden was de palletwagen. Zelfs met 3 mannen konden we de lintzaag geen cm van de straat af tillen. Eerst alles eraf moeten schroeven (maar maar sommige dingen waren verbogen en/of stond onder spanning) en toen konden we de lintzaag iets optillen zodat de palletwagen er onder kon.
Ik heb gewoon een shovel geregeld op beide locaties (op en afladen). Daarmee was het zo gepiept :p.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.