Heft aan het blad van het mes bevestigen

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Een van de bevestigingen van het heft heeft het begeven.
Waarmee herstel ik dit mes, en waar is dit te koop ?
Een klinknagel is in de goeie richting, maar graag heb ik hetzelfde uitzicht als de andere 'nagel'.

1656229822884.png 1656230026580.png
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Hoe ziet de andere kant er uit?
Ik zou een klinknagel van (zacht) messing voor je kunnen draaien met aan één kant de verzonken kop die past in het gat wat je op de foto ziet.
Dan zul je de andere kant wel moeten klinken. Het gevaar daarbij is natuurlijk wel dat je te ver klinkt en het hefthout kan splijten....
Indien je dit ziet zitten, stuur dan per PB een maatschets en je postadres. Dan stuur ik het je op. Kost niet meer dan een postzegel.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hoe ziet de andere kant er uit?
Ik zou een klinknagel van (zacht) messing voor je kunnen draaien met aan één kant de verzonken kop die past in het gat wat je op de foto ziet.
Dan zul je de andere kant wel moeten klinken. Het gevaar daarbij is natuurlijk wel dat je te ver klinkt en het hefthout kan splijten....
Indien je dit ziet zitten, stuur dan per PB een maatschets en je postadres. Dan stuur ik het je op. Kost niet meer dan een postzegel.
heel vriendelijk dat je dit voorstelt, jan,
als ik de voorgestelde oplossingen zie, dan verwacht ik dat maatwerk niet nodig zal zijn
dank om jouw ervaring aan te bieden
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik zou voor de corby bouten gaan. Let wel op welke maat je nodig hebt. IMG20220118145336.jpg
Hier heb ik de gebroken hechten vervangen. Gelukkig is er epoxy om alles netjes te vullen. Het olijfhout komt uit een snijplank. Voor de corby bouten zie de link van Fred.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik zie dat het gat niet cilindrisch is - en dat er dus 'echte' klinknagels of 'boekschroeven' in hebben gezeten. In dat geval kom je niet weg met messing rondstaf - tenzij je de koppen van dunne staf kunt 'smeden' zodat ze de 'verzinking vullen, of je het gat kunt opboren tot de diameter van de verzinking. Maar dan moet je wel hopen dat de arend niet gehard is... (ik heb ooit een broodmes van nieuw heft voorzien - daarvoor moest ik de gaten in de arend ook opboren; dat was geen fijn klusje...)
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.