Heeft iemand ervaring met Flex stofzuigers?

S1000r

Actieve deelnemer
27 sep 2017
30
10
Hoi!

Ik wil een betere bouwstofzuiger aanschaffen. Ik heb nu een goedkope Kärcher wd 3 (heb ik al een tijdje wegens toenmalige verbouwing). Als ik kijk naar types met M filter dan gaat de prijs al snel naar 750-900 euro. Ik wil een stofzuiger zonder zakken gebruiken, en filter moet te reinigen zijn zonder te verwijderen. Ik ga de zuiger gebruiken voor schuren, freesmachine, afkortzaag en om de garage te stofzuigen.

Vandaar dat ik keek naar Flex of Starmix.

Of zijn er goedkopere alternatieven met dezelfde M-kwalificatie?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Ik heb sinds deze week een starmix 1425. Een kleine 500 euro bij toolnation. Officieel L-klasse, maar ik begrijp dat de filters die toegepast worden ook van klasse M zijn, omdat het voor de fabrikant goedkoper is om alleen M-filters te produceren. Deze week gebruikt bij het frezen van sleuven in een muur, dat ging voor het eerst stofloos!
 

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Ik heb sinds deze week een starmix 1425. Een kleine 500 euro bij toolnation. Officieel L-klasse, maar ik begrijp dat de filters die toegepast worden ook van klasse M zijn, omdat het voor de fabrikant goedkoper is om alleen M-filters te produceren. Deze week gebruikt bij het frezen van sleuven in een muur, dat ging voor het eerst stofloos!
Toevallig heb ik hier een stuk van bosch over gezien. De Bosch GAS 18V-10 L heeft ook M-klasse filters erin. Mocht je meer willen weten, dit is de video waar ik het over had. Bosch professional stofvrij werken oplossingen [NL] - Bosch Tube External
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er zijn maar een paar leveranciers van gereedschappen die zelf stofzuigers maken. Wap maakt ze nu o.a. voor fein en maakte ze ook voor festool en misschien nu nog steeds de speciale. Starmix maakt ze zelf. De andere heb ik niet meer paraat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026 en S1000r

S1000r

Actieve deelnemer
27 sep 2017
30
10
Ik heb sinds deze week een starmix 1425. Een kleine 500 euro bij toolnation. Officieel L-klasse, maar ik begrijp dat de filters die toegepast worden ook van klasse M zijn, omdat het voor de fabrikant goedkoper is om alleen M-filters te produceren. Deze week gebruikt bij het frezen van sleuven in een muur, dat ging voor het eerst stofloos!
Ga ik deze even bekijken!
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb twee weken geleden de Starmix 1635 gekocht als aanvulling op mijn Festook Midi.
Had ik heel veel langer moeten doen (twintig jaar geleden).
De Midi is een uitstekende stofzuiger voor een schuurmachine, bovenfrees of andere toepassingen die niet teveel stof of spanen produceren, en is licht en handzaam.
Maar de Starmix is een andere klasse. Meer zuigvermogen, dikkere en langere slang die niet om de haverklap verstopt als er een groter stuk doorgaat. Grote container, zelf reinigend en gemakkelijk transporteerbaar door de grote wielen en beugel. Enige nadeel is het gewichten de afmetingen...
 
  • Leuk
Waarderingen: S1000r

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
+1 starmix
maar je hebt er wel heel veel verschillende in.
HORNBACH heeft de goedkopere types vaak tegen hele scherpe prijzen
 
  • Leuk
Waarderingen: S1000r

S1000r

Actieve deelnemer
27 sep 2017
30
10
Ik heb twee weken geleden de Starmix 1635 gekocht als aanvulling op mijn Festook Midi.
Had ik heel veel langer moeten doen (twintig jaar geleden).
De Midi is een uitstekende stofzuiger voor een schuurmachine, bovenfrees of andere toepassingen die niet teveel stof of spanen produceren, en is licht en handzaam.
Maar de Starmix is een andere klasse. Meer zuigvermogen, dikkere en langere slang die niet om de haverklap verstopt als er een groter stuk doorgaat. Grote container, zelf reinigend en gemakkelijk transporteerbaar door de grote wielen en beugel. Enige nadeel is het gewichten de afmetingen...
Over dit type zijn meerdere leden tevreden heb ik begrepen, ik zie ze nergens met buis, klopt het dat je het zonder een buis koopt?

Ik zag als tegenhanger deze van Flex FlexVCE 33M AC Bouwstofzuiger set incl. 5 filterzakken- Klasse M - 30L - 1400W - 471.194
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Doe je zelf een plezier en koop een echte goede stofziuger. De stofzuiger is de powertool die ik het meest gebruik. Dus slik even en koop jezelf een Starmix 1635 of 1625.
Kijk voor de grap even wat Mafell als bouwstofzuiger verkoop Dat lijkt verdacht veel op de Starmix 1635.
Ik heb de Starmix 1635 al een aantal jaren. Als grootste nadeel kan ik bevestigen dat is gewicht en afmetingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: S1000r

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Over dit type zijn meerdere leden tevreden heb ik begrepen, ik zie ze nergens met buis, klopt het dat je het zonder een buis koopt?

Ik zag als tegenhanger deze van Flex FlexVCE 33M AC Bouwstofzuiger set incl. 5 filterzakken- Klasse M - 30L - 1400W - 471.194
Ik heb hem hier gekocht:018980 iPulse L-1635 PREMIUM Stofzuiger met iPulse Permanent Clean System + bevestiging voor systainers
Wordt geleverd met slang, buizen en zuigmonden. Die Flex is vergelijkbaar, maar wel wat duurder en de diameter van de slang is ook wat kleiner (32 tegenover 35 mm). Een grote slang was voor mij noodzakelijk want bij de Midi vind ik dat het grootste gebrek bij kuisen. Ik moet er wel bij zeggen dat het grootste probleem bij de Midi niet zozeer in de diameter van de slang zit, maar in de haakse aansluiting aan de stofzuiger zelf.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Flex maakt zelf geen stofzuigers, maar laat die produceren door een andere fabrikant(en). Mijn Flex stofzuiger wordt geproduceerd door Nilfisk en wordt ook door andere merken, zoals Makita, verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: S1000r

S1000r

Actieve deelnemer
27 sep 2017
30
10
Ik heb hem hier gekocht:018980 iPulse L-1635 PREMIUM Stofzuiger met iPulse Permanent Clean System + bevestiging voor systainers
Wordt geleverd met slang, buizen en zuigmonden. Die Flex is vergelijkbaar, maar wel wat duurder en de diameter van de slang is ook wat kleiner (32 tegenover 35 mm). Een grote slang was voor mij noodzakelijk want bij de Midi vind ik dat het grootste gebrek bij kuisen. Ik moet er wel bij zeggen dat het grootste probleem bij de Midi niet zozeer in de diameter van de slang zit, maar in de haakse aansluiting aan de stofzuiger zelf.
Ah ik dacht dat deze klasse L was, maar is dus M. Zeker goedkoper dan de Flex, denk dat ik dan voor deze ga. Bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.536
Ik vindt het een groot nadeel dat al die stofzuigers zo'n mini reservoir hebben. Ik gebruik een ouder model gs met rvs tank en die zit al in een mum van tijd vol.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.