HBM/Ecotools tacker/spijkerpistool

Arathonk

Actieve deelnemer
1 mei 2016
92
8
Eindhoven
Heeft er iemand ervaring met de tackers/spijkerpistolen van HBM/Ecotools?

Ik heb deze op het oog van HBM;

En Ecotools;

Ik neig meer naar die van HBM, maar ik heb met beide nog geen ervaring.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
3.061
1.486
Omgeving Leiden
Hier gebruik ik de ecotools bradtacker 7902, zoals jij op het oog hebt, met een kleine stanley compressor ( max 8 bar) Ik schiet max 30mm 18ga brads in mpx of mdf allebei max 18mm dik.
Komt in een kunststof koffertje met een klein flesje tackerolie. Handig.
Gebruik hem niet vaak, maar geen klachten of problemen. Je kan goed zien of je magazijn moet worden aangevuld. Kan ik zo bij HBM niet beoordelen.

Zo te lezen is de ecotools iets lichter dan de HBM en heeft de ecotools een wat lagere werkdruk.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
2.028
690
Ik heb de 7902 al een jaar of 5, nog maar een 10-tal keer gebruikt 🙃 Wel naar volle tevredenheid, voor dat geld... Vorige week nog een hoop 40 mm rvs brads in 9 mm mpx + 55 mm meranti geschoten, blijft gewoon zijn ding doen.

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
143
43
Tijnje
De HBM ken ik niet, maar de Ecotools tacker wel: bevalt prima! Ik heb hem nu 8 jaar (?), vrij intensief gebruikt met een kleine 8 l. compressor

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.427
4.368
Gewoon kopen. Ik gebruik die dingen al lang en heb er al duizenden brads mee weggeschoten. Werkt tot nu toe probleemloos. Ik heb ook nog een goedkope combitacker van een onbekend merk. Die gebruik ik voor nietjes. Die doet het ook nog steeds. Beetje schoonhouden, af en toe drupje naaimachineolie in het mechanisme en de veer. En voor je begint even wat tackerolie in de luchtnippel.

Arathonk

Actieve deelnemer
1 mei 2016
92
8
Eindhoven
Gewoon kopen. Ik gebruik die dingen al lang en heb er al duizenden brads mee weggeschoten. Werkt tot nu toe probleemloos. Ik heb ook nog een goedkope combitacker van een onbekend merk. Die gebruik ik voor nietjes. Die doet het ook nog steeds. Beetje schoonhouden, af en toe drupje naaimachineolie in het mechanisme en de veer. En voor je begint even wat tackerolie in de luchtnippel.
HBM of ecotools in dit geval?
En welke maat brads is aan te raden? Ik dacht nu aan 20, 30 en 40mm als basis.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
3.061
1.486
Omgeving Leiden
Toevallig de 7902 vandaag weer gebrukt, werkt probleemloos maar het viel me wel op dat de slagkracht/diepteinstelling maar een marginaal verschil maakt. Zodat je de luchtdruk moet afstellen als je de kopjes van de brads er bovenuit wil laten steken ( zodat je ze er later weer uit kan trekken )

Voor de lengtes ligt het eraan wat voor dikte materiaal je zoal gebruikt. Als je 2 x12 mm verbindt, dan is 25 mm te lang en 15 tekort.

Ecotools verkoopt alleen per 5000. Dan moet je flink je best doen als hobbyist om die op te maken.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.427
4.368
Ze bederven niet. Maar als je zo'n doosje te groot vind, kan je vaak ook kleinere verpakkingen kopen bij andere leveranciers. Het maakt alleen voor de prijs vaak weinig uit.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.