Sinds vorig jaar had ik een stuk Laurier liggen wat ik had gekregen.
Een stuk met een doorsnede van +/- 12 cm en een lengte van 20 cm.
Het is zonder scheuren gedroogd en heeft mooie dichte nerven met een donker gedeelte er in.
Wat mij opvalt als ik gezaagde takken/stammen van laurier zie, er altijd een donker stuk in voor komt. Niet in het midden maar vaak op willekeurige plaats.
Voor een collega die 1 september in het huwelijksbootje stapt.
Het eigenlijke idee:
Twee harten die gekruist ten opzichte van elkaar staan .

In eerste instantie wilde ik het uit een stuk snijden maar toch besloten om de voet te verwijderen en later terug te lijmen.

Na de bovenkant af te hebben de onderzijde gemaakt. Wortels die als het waren de basis voor de harten vormen.

Wat goed opvalt is het donkere deel. de voet heb ik zo geplaatst dat de locatie van dit donkere deel zowel boven als onder overeen komt.

Toch bijzonder en dicht hout, goed te snijden en mooi glad te krijgen.
Ik heb alles geschuurd tot korrel 400 daarna gepolijst.
De delen tussen de wortels met Teak beits gekleurd.
Het geheel in wax gewreven en uitgepoetst.
Met Groet,
Edwin
Een stuk met een doorsnede van +/- 12 cm en een lengte van 20 cm.
Het is zonder scheuren gedroogd en heeft mooie dichte nerven met een donker gedeelte er in.
Wat mij opvalt als ik gezaagde takken/stammen van laurier zie, er altijd een donker stuk in voor komt. Niet in het midden maar vaak op willekeurige plaats.
Voor een collega die 1 september in het huwelijksbootje stapt.
Het eigenlijke idee:

Twee harten die gekruist ten opzichte van elkaar staan .

In eerste instantie wilde ik het uit een stuk snijden maar toch besloten om de voet te verwijderen en later terug te lijmen.

Na de bovenkant af te hebben de onderzijde gemaakt. Wortels die als het waren de basis voor de harten vormen.

Wat goed opvalt is het donkere deel. de voet heb ik zo geplaatst dat de locatie van dit donkere deel zowel boven als onder overeen komt.

Toch bijzonder en dicht hout, goed te snijden en mooi glad te krijgen.
Ik heb alles geschuurd tot korrel 400 daarna gepolijst.
De delen tussen de wortels met Teak beits gekleurd.
Het geheel in wax gewreven en uitgepoetst.
Met Groet,
Edwin