Handwerkkunst het maken van een schaaf

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Het gaat er niet om hoeveel de machines rammelen en vreemde geluiden maken, maar wat voor een hoogwaardig product er mee gemaakt wordt, van mij mag hij net als ik 100 worden. nu ben ik 71.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.134
Gaanderen
Volgens mij is er ook een forummer die ook hele mooie schaven maakt. Kijk hier
Natuurlijk zijn er meer. Roeland Brekelmans maakt ook schaven.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Vener en John1969

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
641
216
Middelburg
Volgens mij is er ook een forummer die ook hele mooie schaven maakt. Kijk hier
Natuurlijk zijn er meer. Roeland Berkelmans maakt ook schaven.
Bedankt Wim dit filmpje had ik al eens gezien meen dat de man Koster heet (zit ook op dit forum) en maakt prachtige infill schaven om bij te watertanden, ik zou graag eens over zijn schouder willen meekijken,....en ja het filmpje geeft een beetje inzicht. Maar eerlik is eerlijk het filmpje van Frische geeft meer info prijs en dus voor mij meer interessant

Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.134
Gaanderen
Bedankt Wim dit filmpje had ik al eens gezien meen dat de man Koster heet (zit ook op dit forum) en maakt prachtige infill schaven om bij te watertanden, ik zou graag eens over zijn schouder willen meekijken,....en ja het filmpje geeft een beetje inzicht. Maar eerlik is eerlijk het filmpje van Frische geeft meer info prijs en dus voor mij meer interessant
Ja, jan anton koster is de naam. Er staat inderdaad alleen maar een hele mooie schaaf in dat filmpje.

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
641
216
Middelburg
Kijk naar Bill Carter op YouTube, wat verder terug in de tijd laat hij in aan aantal afleveringen exact zien hoe hij een infill maakt (als je hem al niet kende). Z'n videos zijn "charmant".

EDIT: z'n eerste playlist is het hele verhaal.
Bedankt ik ga dit filmpje maar eens bekijken klinkt veelbelovend en educatief, mooie infill schaven bekijken is leuk maar uiteindelijk wil ik graag zien hoe ze worden gemaakt

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.