Handmade - Britain's best woodworker

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Bedankt voor de tip! Heb er al 4 bekeken, en ik ben fan. De tijdsdruk is moordend! Levert soms wel grappige taferelen op als het mislukt, maar over het algemeen ben ik onder de indruk van wat ze kunnen maken in slechts 2 dagen.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Heb inmiddels bekeken wat er te zien is. Leuk en met de gebruikelijke Engelse kwaliteit gemaakt.

Opvallend is altijd weer het zelfde als in alle andere soortgelijke spin-off's (bakken, naaien, pottenbakken etc.), ambitie. Als je wilt winnen is het enige wat je moet doen er voor zorgen dat je er niet uit vliegt. Dan natuurlijk wel de finale winnen. De projecten die men aanpakt zijn echter altijd net te groot, te ingewikkeld en dan komt tijdsdruk.

De uitzondering, er was eens een uitzending die ik niet kan terugvinden, het Duitse bakprogramma. Een typische veel bakkende Oma doet in drie uur 6 verschillende mega taarten en heeft tijd over om alles te poetsen, op te ruimen en dan Kaffee. Eigenlijk gewoon wat ze haar hele leven iedere zaterdag heeft gedaan.

De beste serie titel is natuurlijk "Heel Holland bakt kinderen" ;)
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Leuk programma, inderdaad knap wat ze in zo'n korte tijd kunnen. Ik word wel een beetje kriegel van de presentatrice en haar gezochte woordspelingen..
 

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Heb inmiddels bekeken wat er te zien is. Leuk en met de gebruikelijke Engelse kwaliteit gemaakt.

Opvallend is altijd weer het zelfde als in alle andere soortgelijke spin-off's (bakken, naaien, pottenbakken etc.), ambitie. Als je wilt winnen is het enige wat je moet doen er voor zorgen dat je er niet uit vliegt. Dan natuurlijk wel de finale winnen. De projecten die men aanpakt zijn echter altijd net te groot, te ingewikkeld en dan komt tijdsdruk.

De uitzondering, er was eens een uitzending die ik niet kan terugvinden, het Duitse bakprogramma. Een typische veel bakkende Oma doet in drie uur 6 verschillende mega taarten en heeft tijd over om alles te poetsen, op te ruimen en dan Kaffee. Eigenlijk gewoon wat ze haar hele leven iedere zaterdag heeft gedaan.

De beste serie titel is natuurlijk "Heel Holland bakt kinderen" ;)

Om nou op tv kinderen te gaan bakken...
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
volgens mij heeft die maar 5 complete afleveringen (waar billy zelf in mee doet)
Om de 6de aflevering te kunnen bekijken heb ik een simpel truukje toegepast via een proxy server:
  1. Zet de aflevering klaar via website van channel 4 (je zal een login moeten maken)
  2. Ga naar je internetinstellingen
    (Voor Windows 10 is dit instellingen -> netwerk en internet -> proxy)
    Zet bij adres 23.254.54.63 en bij poort 3128
    Volledige lijst van UK proxy servers kun je hier vinden, mocht bovenstaand adres toch niet werken:
  3. Zet de aflevering op play
  4. Schakel de proxyserver terug uit (snelheid van gratis proxy server is niet voldoende om video's te streamen)
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Inmiddels is seizoen 2 ook van start gegaan. Als je googled op Britains best Woodworker dan vind je de afleveringen. Mijn eerste indruk is dat het niveau een heel stuk hoger is als vorig jaar. Erg leuk om de creatieve ideeën en voorwerpen te zien. Kom maar op met de Nederlandse variant.
 

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
143
38
39
Terneuzen
Inmiddels is seizoen 2 ook van start gegaan. Als je googled op Britains best Woodworker dan vind je de afleveringen. Mijn eerste indruk is dat het niveau een heel stuk hoger is als vorig jaar. Erg leuk om de creatieve ideeën en voorwerpen te zien. Kom maar op met de Nederlandse variant.
Alleen de eerste 4 afleveringen van seizoen 2 zijn te vinden, de rest niet. Als je ze wel gevonden hebt hoor ik graag waar. Is wel nog een leuk programma om te kijken.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Alle afleveringen staan op website van Channel 4:​
Om ze te bekijken kun je simpel truukje toepassen die ik al eens eerder gepost heb:​
  • Zet de aflevering klaar via website van channel 4 (je zal een login moeten maken)
  • Ga naar je internetinstellingen (Voor Windows 10 is dit instellingen -> netwerk en internet -> proxy). Volledige lijst van UK proxy servers kun je hier vinden: .
  • Kies er 1 en vul adres en poort in.
  • Zet de aflevering op play.
  • Schakel de proxyserver terug uit (snelheid van gratis proxy server is niet voldoende om video's te streamen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.