Handgereedschap uit Japan

Yovo617

Nieuw lid
24 okt 2023
1
0
Didam
Hallo allemaal,

Een familielid van mij zit in Japan en gaat voor mij nog even op pad om handgereedschap te bekijken. Zo lijkt het mij mooi om een zogeheten kiridashi (markeermes) uit Japan te gaan gebruiken voor mijn projecten. Hebben jullie nog goede aanraders of ervaring met Japans gereedschap? Trekzagen, steekbeitels, blokschaven, etc.

Uiteraard begrijp ik dat het ook volledig afhangt van het soort werk dat je wilt gaan doen. Mijn vraag is meer algemeen.

Hoor het graag!
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.736
764
Antwerpen
Hangt er helemaal van af wat je wilt gaan doen, wat je al hebt en of je er al ervaring mee hebt. En ‘the sky is the limit’ in dit geval. Een mooi beitelsetje en wat schaafjes is nooit weg voor een liefhebber
 
  • Leuk
Waarderingen: Yovo617

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.975
856
Enschede, Twente
Ik ben dol op japans gereedschap. Wil je er meer over weten, koop (of leen) dan het boek


En voor je dit pad inslaat (no way back!) is het goed om even te proberen of je het wat vindt, bijv. door even in de 'goede' winkel wat ter hand te nemen - (Baptist bijvoorbeeld).
 
  • Leuk
Waarderingen: Yovo617

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.