Hammer C3 31 Comfort

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
594
108
Stiens
Dag Iedereen.

Het is de vraagprijs maar ik vraag niet echt te veel, denk ik.

Transport is echt wel iets om vooraf goed over na te denken en dat doen jullie ook.

Destijds heb ik hem alleen op een pallet over de drempel gekregen want de transporteur hielp natuurlijk niet.
Dat heeft mij een hele middag gekost. Met balken, wrikken enz. Later pas de wielen er onder gezet.

Mijn plan is om hellinkjes te maken en hem zo bij mij over de drempel te krijgen. Degene die hem ophaalt heeft in ieder geval een goede pompkar, een pallet en sjorbanden nodig. Ik denk dat een bus met hydraulische klep verder goede diensten bewijst.

Nou ja, alles in overleg ik help mee natuurlijk.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.901
2.942
Houd er rekening mee, dat de meeste bestelbussen een laadklep hebben die tot 500 kg gaat. Als je rijbewijs BE hebt, kan je een machinetransport aanhangwagen huren. Zoek er een met een klep over de gehele breedte en met een kantelmechanisme en lier. Daar trek je de machine zonder problemen op.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
594
108
Stiens
Er is ergens op youtube een filmpje van Marius Hornberger te vinden die de slede er af haalt. Dat heb ik nooit gedaan (werd ooit geleverd met slede gemonteerd) maar ik overweeg dat wel te doen wanneer een koper zich aandient. Verstandig of een afrader?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.207
1.840
Terkaple
www.woodworking.nl
Houd er rekening mee, dat de meeste bestelbussen een laadklep hebben die tot 500 kg gaat. Als je rijbewijs BE hebt, kan je een machinetransport aanhangwagen huren. Zoek er een met een klep over de gehele breedte en met een kantelmechanisme en lier. Daar trek je de machine zonder problemen op.
Dat is een goede tip Chevvy. Ik volg dit ook wel met enige nieuwsgierigheid, het is een pracht machine voor een heel redelijk bedrag. Zo'n aanhanger huur je voor 68 euro per dag bij Boels en die hebben ook een pallet kar in de verhuur. Dan ben je aan huur in totaal een 100 euro kwijt. In de buurt van de verkoper zijn vast wel forummers die even willen helpen en dat zal ook zo zijn in de buurt van de koper.
Ik zou ook tegen het transport op zien, maar eigenlijk is het heel goed te doen.

Ik zou zelf de rolwagen er niet afhalen, die zit goed.

jaap
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
184
18
Beusichem (Betuwe)
Ik zou die rolwagen ook laten zitten als het enigszins mogelijk is.
Mijn (tweedehands) Felder werdt ooit geleverd in een stevig soort inpakfolie met de rolwagen eraan. Daar zat wel ook een mechanische vergrendeling op. Ik weet niet of de Hammer dat ook heeft. Maar die ging geen kant op. Het is vooral zaak dat je de uitlijning niet om zeep helpt. Dus een spanbandje met veel beleid plaatsen.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
594
108
Stiens
@ccrider: Er zit ook op de Hammer een mechanische vergrendeling van de rolwagen.

Het is vooral de lengte van de rolwagen. Zonder manoeuvreert het een stuk makkelijker. De machine moet er uit via een dubbele deur (dat zit mee) en komt dan buiten op een bestraatte strook van 2 meter breed terecht. Voldoende ruimte weet ik nog van het naar binnen brengen van de machine maar het is nog een heel gedoe met die lange rolwagen.
Goed, ik deed het toen alleen en ik hoop nu op wat hulp van in ieder geval de koper. Zal zeker goed komen.
 
Laatst bewerkt:

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
277
13
ik heb dezelfde machine en heb deze reeds twee maal verhuisd. Met een gewone pompwagen is deze best te verzetten. Wel telkens met een vrachtwagen met laadbrug .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.