Metabo for ever!Ik heb een oude metabo met aanloopbegrenser en een snelspanmoer. Handgreep D is draaibaar. Machine is bijna 30 jaar oud en de snelspanmoer moet ik met een tang verwijderen. Handgreep draait niet meer. Voor de rest werkt deze machine prima. Ik heb er (voor mij) veel straatwerk mee gedaan.
Bij mijn kleinere haakse slijpers werken de snelspanmoeren nog steeds prima. Deze zijn veel minder gebruikt.
voor mij, de metabo van toenMetabo for ever!
De oudere machines made in West Germany.voor mij, de metabo van toen
die van nu !?
Bedankt nogmaals. Ik heb er toch eentje besteld om eens te proberen. Ik heb nog een 125 mm B&D uit 1986. En een Parkside 20 Volt. En laatst heb ik een Makita'tje gekocht in een aanbieding omdat ik af en toe het idee had dat de B&D de geest zou gaan geven.Als je geen rare dingen doet met zo'n slijpmachine, dan heb je eigenlijk nooit een sleutel nodig om de schijf los te draaien. Als je de schijf gewoon met de hand vast draait, dan kan je hem over het algemeen ook weer met de hand losdraaien. Ik heb die hitachi ook al een jaar of 30. En ik gebruik hem voor zowel ijzer als bouwmaterialen slijpen. Als je op een kleine slijptol de kap er op laat zitten, dan is die pukkel van die snelspanmoer ook niet zo'n probleem.
Klopt ja.Ik heb ook nog en klein makita slijptolletje. Die had het dunste motorhuis en was dus het makkelijkst met een hand te gebruiken. volgens mij de ga5030. was een tientje of 7.
???? De mijne doet het nog prima en met de nieuwe heb ik geen ervaring.voor mij, de metabo van toen
die van nu !?
mijn klopboor van metabo uit 1991 doet het nog altijd !De oudere machines made in West Germany.
ik vermoed dat ze dat type vandaag niet meer verkopen . . .En ik ben zeer tevreden over mijn hitachi haakse slijper van ruim dertig jaar. Nog steeds als een zonnetje.
Overwegend gebruikt voor staal.
ik wacht op de app op mijn gsm, waarbij ik vanuit mijn zetel mijn hakhamer kan bevelenMijn hakhamer hoeft niet met mijn telefoon te kunnen praten.
Ik heb even hartelijk gelachen ;-)
in vl hebben we altijd C-automatenSnelspanmoer is bij mij het eerste dat in de ijzerbak verdwijnt. Ze steken te ver uit, ze vervuilen, waardoor je ze alsnog niet los krijgt. Gewoon een passende sleutel gebruiken. Af en toe een tap door de moer halen, dan blijft hij soepel lopen. Kijk of er een fatsoenlijk net snoer aan zo'n machine zit. Vaak zijn die veel te kort om fijn mee te werken. Als er softstart op zit gaat dit kapot, als het er niet op zit, heb je een c automaat nodig. Gewoon handvat, d handvat heeft volgens mij geen enkel voordeel.
ik wil de zachte start vooral om te vermijden dat de machine bij opstarten opzij slaat, en ik ze moet tegenhoudenAls de slijper (ook) buiten je eigen domein wordt gebruikt is softstart dus eigenlijk onmisbaar.
ik bewonder jouw kijkBij een simpele machine knip je de defecte elektronica er tussen uit en kan je er nog 30 jaar mee slijpen.
ik gebruik de machine sporadischSnelspanmoer gaat er nieuw uit de doos op.
Voor beton / steen gebruik ik de standaard moer.
inderdaadMetabo for ever!
heb mij een paar maanden geleden een makitaatje van 125 mm op batterij gekochtIk heb ook nog en klein makita slijptolletje.
Klopt, was ook mijn ervaring! Hij is wel een keertje van pas gekomen toen een vriendin van mijn vrouw haar fietssleutel kwijt was. Toen heb ik dat slot open geslepen.Ik vindt een slijptol op een accu niet geschikt voor echt slijpwerk. Zo'n ding is prima voor een sporadisch slijpklusje. Je komt vermogen te kort, of je staat een startaccu in de lucht te houden.
wie het gereedschapsschoentje past . . .Ik vindt een slijptol op een accu niet geschikt voor echt slijpwerk. Zo'n ding is prima voor een sporadisch slijpklusje. Je komt vermogen te kort, of je staat een startaccu in de lucht te houden.