Guerilla actie

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Tijdens wandelen in het Zuiden kwam ik onderweg de borden met tekst tegen van Monica.

Tekst Moninca ZL.jpg

Tijd om het in eigen omgeving ook guerilla actie met gedichten op poten te zetten. Heb nog een eiken meerpaal liggen die ik daarvoor in stukken wil zagen. Afmetingen 20 bij 20 cm dus net te groot voor mijn handzaagmachientje.

20220112_113758.jpg

20220112_113832.jpg

Dus ben nu op zoek naar iemand die me kan helpen deze drie meter lange balken in balken en platen op te zagen. Regio ± 30 km rond Zwolle.............

Groet Jeroen.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Volgens mij bedoel je een guetzli gedichten in plaats van Guerrilla. Ik dacht even dat Tanja Nijmeijer weer nieuwe leden aan het optrommelen was.

Ik heb mijn bewondering voor je spontane acties!

Kan je helaas niet helpen dikke balken te zagen. Kan me vergist hebben, volgens mij zit er teer of bitumen op. Als dat zo is, is het wel een stinkgoedje als je 'm zaagt.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
272
152
Leiden
In Zalk zit mobiele boomzagerij Koersen. Misschien wil die ze voor je zagen?
Als Joep gelijk heeft denk ik niet dat ze dat willen zagen. Is een verontreiniging en dat zullen ze niet op het zaagblad/ door de machine geslingerd willen hebben lijkt me. (Als het al mag met alle veiligheids/ arbo eisen)
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Als Joep gelijk heeft denk ik niet dat ze dat willen zagen. Is een verontreiniging en dat zullen ze niet op het zaagblad/ door de machine geslingerd willen hebben lijkt me. (Als het al mag met alle veiligheids/ arbo eisen)
Stam is vrij van enige bitumen zooi of wat dan ook. Waarschijnlijk ergens begin 1800 in de gracht gezet bij de uitbreiding van de Dedemsvaart. Paal was ruim acht meter lang en voor transport in stukken gezaagd. Nu nog spijt van. Zal eens kijken in Zalk wat de mogelijkheden zijn............ (y)
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Moeten ze 3 meter lang blijven anders zou het zou moeten lukken op de zaagtafel. Eerste keer 5 cm en daarna op 10. Daarna van de andere kant.
Mijn roltafel kan geen 3 meter aan en dan wordt het lastig.



Ergens in Kampen of IJsselmuiden zit iemand die zelf een mobiele zaag heeft gebouwd. Misschien is het voor hem een leuk project. Ik heb er ooit iets van gezien op op dit forum of op YT, maar ik kan het nu even niet vinden.

Kom je er niet uit dan kunnen we altijd naar een oplossing zoeken.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Moeten ze 3 meter lang blijven anders zou het zou moeten lukken op de zaagtafel. Eerste keer 5 cm en daarna op 10. Daarna van de andere kant.
Mijn roltafel kan geen 3 meter aan en dan wordt het lastig.



Ergens in Kampen of IJsselmuiden zit iemand die zelf een mobiele zaag heeft gebouwd. Misschien is het voor hem een leuk project. Ik heb er ooit iets van gezien op op dit forum of op YT, maar ik kan het nu even niet vinden.

Kom je er niet uit dan kunnen we altijd naar een oplossing zoeken.
20200518_191311.jpg

Doorsnede van de balk van 20 bij 20 cm. Het zwarte is echt geen zooi van bitumen of zo. Paal heeft vermoedelijk vanaf begin 1800 in het water gestaan. Dus vandaar die verkleuring. Die jaren liggen zo mooi dicht bij elkaar dus is echt wel in mijn ogen bijzonder hout. Hoe mooi ook hoe de mergstralen tekenen.........

Rinus ik stuur je even een PM.............
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.