Groot verschil op krachtstroom?

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
410
92
Belgie
Buiten dat krachtstroom meer stroom levert dan de gewone variant heb ik totaal geen kaas gegeten van dit soort dingen.

In mijn vorige werkplaats had ik de standaard 220V aansluiting. Mijn draaibank is een Stratos FU230 met krachtregelaar.

Maar nu heb ik wel krachtstroom, heeft het nut om die krachtregelaar te verwijderen? Zou dat voor het draaien of de machine veel verschil maken?

Voor zover ik begrijp is het aantal Watt belangrijker... toch?

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.137
923
Oss
Zal voor je draaibank weinig uitmaken.
Je frequentieregelaar maakt al 3 fasen.
Normaal heeft krachtstroom een hoger koppel.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.406
891
‘s-Hertogenbosch
Het kan schelen dat je de draaibank op een aparte fase hebt zitten als de rest van je stroomgebruikers op het zelfde moment,maar veel zal het verder niet uitmaken denk ik.
Groetjes John

• Leuk
Waarderingen: mrRuben

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.652
568
Steenbergen, Noord Brabant
Je frequentieregelaar lekker laten zitten op je fu230 en gewoon op 230V door gaan. Die 3 fasen worden interessant bijnde aanschaf van nieuwe/andere machines. Bij gelijk opgenomen vermogen in wats is de stroombelasting lager omdat het vermogen over 3 fasen wordt geleverd i.p.v. 1.

• Leuk
Waarderingen: mrRuben

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.