Dag,
ik heb mijn zinnen gezet op het 'moderniseren' van mijn grammafoonspeler uit 1930-40, het is een HMV model 101 en de buitenzijde heeft betere tijden gezien. Idem voor het houtwerk aan de binnenzijde. Dus, even lekker aan de slag en ik zit in de begin fase voor het ontwerp. Helaas ben ik absoluut niet creatief aangelegd en gaat dit mijn nooit makkelijk af. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of iemand wat leuke suggesties heeft voor het ontwerp.
Hier zit ik nu ongeveer op en meteen enkele voetnoten:
Aan de community de vraag: Wat kan je aanraden mbt het ontwerp, wetende dat ik de mid century stijl tof vindt?
De elementen van 'hoe te bouwen / of het uberhaupt te bouwen is' komen later wat mij betreft.

en voor de liefhebber hoe het er nu uit ziet (google foto, mijne ziet er slechter uit):

ik heb mijn zinnen gezet op het 'moderniseren' van mijn grammafoonspeler uit 1930-40, het is een HMV model 101 en de buitenzijde heeft betere tijden gezien. Idem voor het houtwerk aan de binnenzijde. Dus, even lekker aan de slag en ik zit in de begin fase voor het ontwerp. Helaas ben ik absoluut niet creatief aangelegd en gaat dit mijn nooit makkelijk af. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of iemand wat leuke suggesties heeft voor het ontwerp.
Hier zit ik nu ongeveer op en meteen enkele voetnoten:
- Negeer de houtnerf richting. Ik krijg het niet voor elkaar om dit beter in te richten in Fusion 360.
- Negeer de kleuren, ik weet namelijk nog niet precies welke houtsoorten ik ga gebruiken.
- Het formaat en de vorm (van binnen) staan redelijk vast, ik kan de interne hoorn van de platenspeler niet kleiner maken
- Ik weet nog niet zeker of er poten onder komen, het komt namelijk op een tafel te staan en wellicht dat ik een schaduwrand maak zodat het lijkt alsof het zweeft
- Pianoscharnier aan de achterzijde, en de messing cilinders gebruik je om de klep open te klappen. De messing inlay is decoratief
Aan de community de vraag: Wat kan je aanraden mbt het ontwerp, wetende dat ik de mid century stijl tof vindt?
De elementen van 'hoe te bouwen / of het uberhaupt te bouwen is' komen later wat mij betreft.

en voor de liefhebber hoe het er nu uit ziet (google foto, mijne ziet er slechter uit):