Je mag het met me oneens zijn, dat vind ik prima, maar om het als onzin te betitelen gaat wel wat ver.
mallware komt met 'mee' met iets en daar heb je niet altijd grip op. 't kan in vanalles verstopt zijn en virusscanners lopen altijd achter de feiten aan.
Als de site van festtools gehacked wordt en er wordt rommel ingepompt haal je die binnen als je een site bezoekt die je absoluut niet kan betitelen als een goor steegje. Ergo dit forum kan vervuild raken en voor dat ontdekt is zijn diverse -windows gebruikende- bezoekers besmet. Althans hun pc.
Nogmaals: met linux KAN het niet
Een goede virus scanner (F-secure) en een goede webbrowser (Firefox met Adblock addon (GRATIS) en je komt een heel eind.
Het is gewoon het surfgedrag aan passen en niet klakkeloos overal op klikken, zo snap ik ook niet dat mensen in die bank mailtjes trappen..... ze zijn over het algemeen tenenkrommend slecht en de websites zijn een of ander vaag adres, dus dan let je ook niet op (of mensen gebruiken hun gezonde verstand niet)
Zoals eerder gezegd, ook zonder klakkeloos klikken kan je het haasje zijn. Microsoft zit nogal vol met gaten die steeds gepatched moeten worden.
Ja je kan een windows machine dichttimmeren, maar dan moet je nogal veel verstand van computers hebben en ben je dagelijks bezig de gaten te dichten.
Waar je wel een punt hebt dat is de programma's met een crack. Hoe kan je iemand vertrouwen die illegale software verspreid?