Gezocht: werkstukklem voor Hegner figuurzaagmachine

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.516
348
Torhout, België
Dag forumleden,

heeft iemand toevallig een werkstukklem voor een Hegner MC2SE figuurzaagmachine op overschot?
1750774348406.png
Ik heb mijn figuurzaagmachine een aantal jaar terug tweedehands gekocht, en dit zat er niet bij. Ik merk wel dat dit accessoire noodzakelijk is voor kleine werkstukken, zodat het werkstuk niet gaat klapperen. Maar tot nu toe heb ik de aankoop altijd uitgesteld vanwege de prijs. Een aantal jaar geleden was dit nog €90, ondertussen al €154 bij Baptist :eek:. Niet dat ik me dit niet kan permitteren, maar ik vind het zuur geld voor wat het maar is.

Dus daarom mijn oproep. Misschien heeft iemand wel 1 op overschot, die voor een zacht prijsje weg mag? Of mogelijk kan iemand me in de richting van een (kwalitatieve) kloon wijzen?

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.516
348
Torhout, België
Bedankt voor de tips! Ik las nu op een brits forum dat de werkstukklem eigenlijk in de weg zit, althans volgens ervaren figuurzagers. Nu twijfel ik wel of ik het nodig heb. Tot nu heb ik het ook zonder gekund. Het is pas voor heel kleine werkstukken een probleem met klapperen. Wat is jullie ervaring?

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
277
186
West-Brabant
@BossyRangs Het is pas voor heel kleine werkstukken een probleem met klapperen. Wat is jullie ervaring?
Dat is precies ook mijn ervaring . Ik gebruik hem niet vaak , maar wel bij kleine werkstukken . Ik schrok/schrik me iedere keer de rambam ( een hoedje) als het werkstuk begon te klapperen wat - behalve een hartverzakking - ook tot gevolg kan hebben dat je werkstuk beschadigd raakt . Ik heb enkele jaren geleden van een forumlid een aan/uit pedaalschakelaar kunnen kopen , wat prima werkt bij o.a. het probleem "klapperen". Zodra het klapperen begint meteen je voet van het pedaal en de machine stopt direct . Ik heb , buiten mijn Hegner MC1 , ook nog een Pégas 16" staan en daar vind ik de werkstuk klem een stuk minder als bij de Hegner , die vind ik echt in de weg zitten . Ik kocht mijn MC1 een jaar of 7-8 geleden ( 2e hands ) en daar zat de werkstuk klem al bij gelukkig .Toendertijd was de prijs van bijna alle Hegner onderdelen inderdaad € 90 , toen een ferme prijs en die van nú € 154 al helemaal .
De opties zoals hierboven al aangegeven worden bij #3 en #4 zijn mijn inziens wel interessant en anders Marktplaats en 2e Hands (BE) in de gaten houden.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.